شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان#رئیسی

طباطبایی: رئیسی همه پسرخاله‌ها و دخترخاله ‌هایش را روی کار آورده است/ از اصولگرایان هم دعوت به همکاری نکرد

کدخبر: 446789
علیزاده طباطبایی گفت: آقای رئیسی ، همه دخترخاله ها و پسرخاله ها را روی کار آورده است در واقع دولت آقای رئیسی بنای همکاری با کسی ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از شعارهای انتخاباتی ابراهیم رییسی قبل و بعد از ورود به پاستور، وعده تشکیل دولت فراگیر بود که البته محقق نشد. اینکه ابراهیم رییسی در رابطه با احزاب به ویژه احزاب اصلاح طلب چه برنامه ای دارد نیز هنوز در هاله ای از ابهام باقی مانده به گونه ای که بسیاری، ابراهیم رییسی و چیدمان کابینه‌اش را به گونه ای تحلیل می کنند که بعید است بخواهند با احزاب رقیب در تعامل باشند. 

این در حالی است که حزب کارگزاران جزو اولین احزاب اصلاح طلبی بود که در همان روزهای ابتدایی تشکیل دولت رییسی، برنامه هایش را برای دولت ارائه داد اما پاسخی دریافت نکرد.

این حزب که اخیرا برخی از چهره های شاخص آن به گفته علیزاده طباطبایی، از شورای مرکزی کناره گیری کرده و استعفا داده اند، در ارتباط با دولت رییسی نقد منصفانه را پیگیری خواهد کرد.

علیزاده طباطبایی بر این باور است که ابراهیم رییسی، به تعبیری همه دخترخاله ها و پسرخاله های خود را روی کار آورده و تمایلی به همکاری با هیچ کس ندارد. 

مشروح مصاحبه سیدمحمود علیزاده طباطبایی از چهره های اصلاح طلب و از اعضای حزب کارگزاران را می خوانید؛

*****

 *آقای علیزاده طباطبایی! از نگاه شما دلایل استعفاهای اخیر در حزب کارگزاران چه بوده و حزب در این خصوص چه برنامه ای دارد؟

استعفا از حزب نداریم بلکه اشخاصی که استعفا دادند از مسئولیت هایشان در حزب استعفا داده اند یعنی هنوز عضو حزب و عضو شورای مرکزی هستند ولی مسئولیت را نخواستند و این باید در شورای مرکزی مطرح شود اما هنوز مطرح نشده که باید این موضوع مطرح شود و درباره آن بحث شود. از سوی دیگر برخی معتقدند که جوان ترها باید بیایند و مسئولیت های حزب را به عهده بگیرند.

کرباسچی اصرار دارد جوان ها بیایند ولی...

*این بعضی ها، چه کسانی هستند که خواستار حضور جوان ها هستند؟ نظر همه اعضا در این باره چگونه است؟

 کسانی که استعفا دادند خواستار حضور جوان تر ها در حزب هستند مثلا آقای کرباسچی اصرار دارند جوان ها بیایند ولی بیشتر اعضای حزب نظر دیگری دارند.  در واقع در کشور ما تشکیلات حزب از پایین به بالا نبوده بلکه از قدیم هم از بالا به پایین بوده است و اعتبار حزب به افراد اصلی که بنیان گذاران حزب بودند برمی گردد، این چهره‌ها باید حضور داشته باشند که این‌ها هستند و از حزب استعفا ندادند غیر از آقای محمد هاشمی که قبلا از حزب استعفا داد و رفت بقیه اشخاص مثل آقای جهانگیری و آقای همتی در حزب حضور دارند ولی عضو شورای مرکزی هستند و مسئولیتی ندارند.

ترکان و طاهرنژاد هم می‌توانند در جلسات حزب حضور داشته باشند

*آیا خانم فرزانه ترکان و آقای طاهرنژاد دیگر در جلسات هم شرکت نمی کنند؟ یا دیگر نمی‌توانند حضور داشته باشند

خانم ترکان و آقای طاهرنژاد از مسئولیتی که در شورای مرکزی داشتند استعفا دادند و زمانی که از مسئولیتشان استعفا دهند می‌توانند در جلسات شرکت کنند یا شرکت نکنند البته مدت زیادی است که جلسات حزب به صورت مجازی برگزار می شود و به صورت حضوری نیست.

برنامه اصلی کارگزاران نقد منصفانه دولت و ارائه پیشنهادات است

*الان حزب کارگزاران چه برنامه ای دارد یعنی برای انتخابات 1402 بحثی می شود؟

الان زود است اما قطعا حزب برای انتخابات برنامه دارد. برنامه کنونی حزب، نقد منصفانه دولت است، در شورای مرکزی در آخرین بحثی که داشتیم گفته شد حزب باید دولت را به صورت منصفانه نقد کند، ایرادها را مطرح کند و راه حل را هم پیشنهاد دهد. ارگان حزب، روزنامه است و حزب نظراتش را در روزنامه اعلام می کند.

رمزگشایی از علت استعفاها در کارگزاران/ رییسی اصولگراها را هم به همکاری دعوت نکرده!

کارگزاران باید کج دار و مریز رفتار کند/ نظام، نه دموکراسی را پذیرفته و نه می‌گوید دموکراسی مُرده است

*در حال حاضر دغدغه اصلی حزب کارگزاران چیست برای اینکه به تعبیری حزب سرپا بماند و حداقل بتواند دولت را نقد کند؟

در کشور ما حزب نمی تواند قدرتمند باشد بلکه باید کجدار و مریز رفتار کند چون اگر حزبی بخواهد قدرتمند باشد آن را منحل می‌کنند، همانطور که شاهد بودیم با جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب چه برخوردی کردند. بنابراین حزب باید کج دار و مریز رفتار کند تا نظام تکلیف خودش را با دموکراسی روشن کند یا مثل طالبان صراحتا بگوید دموکراسی مُرد یا اینکه دموکراسی را بپذیریم، در حال حاضر نظام، نه دموکراسی را پذیرفته و نه می‌گوید دموکراسی مُرده است. این دموکراسیِ هدایت شده، چیزی است که حزب ما با این راه می‌آید، برخلاف احزاب دیگر اصلاح‌طلب که تا حدودی تُند رفتند و برخوردهای تُندی هم با آنها شد، حزب کارگزاران از ابتدا یک حزب معتدلی بود و تلاش آن بر این است که با همین سیستم، با همین افراد، با همین رئیس قوه قضاییه، با همین رئیس قوه مجریه و با همین رئیس قوه مقننه، کار کند. نسل جوان این را نمی پذیرد ولی ما می‌دانیم اگر تا حدودی تُند برویم همان برخوردی که با سایر احزاب شد با ما هم می‌شود.

ترکان و طاهرنژاد احساس کردند حضورشان در حزب چندان موثر نیست

برنامه حزب این است که جلسات شورای مرکزی را به طور منظم برگزار کند، انتخابات نیز به طور منظم برگزار شود و کنگره حزب نیز هر سال برگزار شود که البته امسال به صورت مجازی برگزار شد و انتخاب در کنگره صورت می‌گیرد و از اعضای شورای مرکزی، هر سال یک عده که دوره آنها به اتمام رسیده، کنار می روند و اعضای جدید انتخاب می شوند، خانم ترکان و آقای طاهرنژاد در شورای مرکزی داوطلب شدند و در کنگره رأی آوردند تا در نهایت عضو شورای مرکزی شوند و حالا به هر دلیلی می خواهند از شورای مرکزی کنار بروند.

* مشخصا انتقاد آنها چه بود؟

در شورا مطرح نشده است. به هر جهت از برخوردهایی که با حزب می شود احساس می کنند حضورشان  چندان مؤثر نیست.

رییسی همه پسرخاله‌ها و دخترخاله ‌هایش را روی کار آورده است

*الان حزب کارگزاران بنا دارد با دولت آقای رئیسی همکاری کند یا فقط نقد منصفانه داشته باشد؟

آقای رئیسی ، همه دخترخاله ها و پسرخاله ها را  روی کار آورده است در واقع دولت آقای رئیسی بنای همکاری با کسی ندارد.

رییسی اصولگراها را هم به همکاری دعوت نکرده چه برسد به کارگزاران!

*آیا حزب کارگزاران پس از ارائه برنامه به دولت، از سوی دولت آقای رئیسی پیشنهادی دریافت کرده است یا خیر؟

خیر، دولت آقای رئیسی پیشنهادی به حزب نداده است ولی حزب در روز اول برنامه اش را ارائه داد و برنامه حزب، یک برنامه مدون است و اگر آقای رئیسی بخواهد آن برنامه را اجرا کند، اگر از حزب دعوت کند حزب قطعا همکاری می کند ولی آقای رئیسی اصولگراها را هم به همکاری دعوت نکرده است چه برسد به اینکه از حزب کارگزاران دعوت کند!