شهر خبر

جهت دیدار و گفتگو با مقامات روسی؛

معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا وارد وزارت خارجه روسیه شد

معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا وارد وزارت خارجه روسیه شد

وزارت امور خارجه روسیه امروز میزبان دیپلمات آمریکایی است که قرار است با مقامات این وزارتخانه دیدار و گفتگویی بر اساس روابط دوجانبه پایدار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه به وزارت امور خارجه روسیه رفت و قرار است با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

نولاند همچنین قصد دارد در جریان سفر خود با ریابکوف، «دیمیتری کوزاک» معاون ستاد کرملین و «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

وی هنگام ورود به مسکو در روز دوشنبه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد که مذاکرات وی با مقامات روسی بر روابط دوجانبه پایدار و قابل پیش بینی متمرکز است.

معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اما در پاسخی به ممانعت واشنگتن از ورود چندین مقام روسی و کارشناسان امور خارجه، از ورود به روسیه منع شده بود. با این حال، آمریکا قبل از سفر وی، چندین دیپلمات را از لیست سیاه حذف کرد.

دیدارهای مذکور در حالی انجام می‌ شود که به رغم تفاهم واشنگتن-مسکو درباره تداوم گفتگوهای ثبات راهبردی، طرفین در اکثر حوزه‌ها با یکدیگر اختلاف منافع دارند.

آمریکا با این حال برای حل و فصل پاره‌ای از مسائل از جمله برجام و تحولات افغانستان، ناگزیر از حفظ تعامل با روسیه است حال آنکه همزمان از طریق ناتو به این کشور فشار می‌آورد.