شهر خبر

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روانه واشنگتن شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روانه واشنگتن شد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به آمریکا رفت تا با معاون رئیس جمهور این کشور، وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر امور خارجه امارات دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با زمزمه های ادامه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام در وین، برای سفری سه روزه به واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا رفت تا با مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور و وزیر امور خارجه امارات دیدار کند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که لاپید در روز سه شنبه دیداری با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، دیداری سه جانبه در روز چهارشنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی خواهد داشت.

پیشتر نیز جروزالیم پست اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد ایران و مذاکرات برجام یکی از موضوعات اصلی در دستور کار این دیدار باشد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: آنها درباره پیشرفت های صورت گرفته از زمان امضای توافقنامه ابراهیم در سال گذشته، فرصت های آینده همکاری و مسائل دوجانبه، از جمله امنیت و ثبات منطقه بحث خواهند کرد.

وبگاه وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که وزیر خارجه آمریکا قرار است ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ماه، چهارشنبه هفته جاری) نشست سه جانبه‌ ای را با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات برگزار کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا، گفتگو در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و نیز سازش و ثبات منطقه از محورهای این دیدار سه جانبه به شمار می آید.