شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#نخست وزیر#وزیر جدید#ماست#ژاپن#جزایر

نخست وزیر جدید ژاپن: سرزمین‌های شمالی مال ماست

نخست وزیر جدید ژاپن: سرزمین‌های شمالی مال ماست

نخست وزیر ژاپن در سخنانش در پارلمان تاکید کرد حاکمیت کشورش در کنار چیزهای دیگر جزایر مورد مناقشه در شمال را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن اظهار کرد: حاکمیت کشور ما بر "سرزمینهای شمالی" (روس‌ها به آن جزایر کوریل می‌گویند) تسری می‌یابد. لازم است که مساله این سرزمینها حل شود نه این که آن را برای نسلهای بعدی بگذاریم.

او گفت: دولت قصد دارد با روسیه معاهده صلح امضا کند و مسئله حاکمیت این جزایر را حل کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید دارد که حاکمیت روسیه بر این سرزمین ها در حقوق بین‌الملل تثبیت شده است و نمی‌تواند مورد اعتراض قرار گیرد.

کیشیدا اکنون در حال هدایت حزب لیبرال دموکرات به سمت انتخابات سراسری ۳۱ اکتبر است در حالی که در این انتخابات اولویت بسیاری از رای دهندگان پایان دادن به همه گیری کروناویروس و بازسازی اقتصاد ضعیف شده ژاپن است.

در جریان موج پنجم همه گیری کروناویروس در ژاپن که مرگبار ترین موج آن هم بود بسیاری از بیمارستانهای ژاپن با مشکل مواجه شدند هر چند در روزهای اخیر نرخ ابتلا در این کشور شروع به فروکش کرده است.

کیشیدا بعد از مواجهه با انتقادی از سوی اپوزیسیون و مقصر دانستن حزب لیبرال دموکرات بابت مرگ مردم زیادی، تاکید کرد فضا برای ارتقای بخش بهداشت و درمان ژاپن وجود دارد.

اما کیشیدا درباره جزئیات، مبهم حرف زده و گفت دستور می دهد، "به زودی ساختار کلی سیاستهای ژاپن درباره کروناویروس تدوین شوند".

او در ادامه گفت، به تقویت دستمزدها در ژاپن از طریق مشوقهای مالیاتی به جای اعمال مالیاتهای بیشتر بر سود ها و عایدی ها با هدف رفع شکاف درآمدی اولویت می‌دهد.

وی افزود: با این حال چیزهای دیگری هست که ما باید اول انجام دهیم نظیر اصلاح سیستم مالیات تا به افزایش دستمزدها برسیم.

انتهای پیام