شهر خبر

۱۱ مرد برای ۱۱ پیروزی؛

ایران-کره‌جنوبی؛تاثیرات یک «نتیجه‌» برای «زبان» موافقان و مخالفان

ایران-کره‌جنوبی؛تاثیرات یک «نتیجه‌» برای «زبان» موافقان و مخالفان

نتیجه دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی می‌تواند وزنه را به سمت نظرات منفی و مثبت در مورد عملکرد سرمربی تیم ملی کروات با وجود کسب ۱۰ پیروزی پیاپی را سبک یا سنگین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۷ امروز مقابل کره جنوبی چهارمین دیدار مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار می‌کند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی مقابل کره به میدان می‌روند که سه دیدار گذشته خود مقابل سوریه، عراق و امارات را با برتری پشت سر گذاشتند تا اکنون با ۹ امتیاز در صدر جدول گروه قرار بگیرند.

عملکرد درخشان تیم ملی ایران در ماه‌های گذشته با حضور دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی رقم خورد تا سرمربی کروات که انتخابش در این جایگاه با حاشیه‌های گوناگون همراه بود بتواند رکورد ۱۰ برد متوالی را برای خود کند.

سرمربی کروات تیم ملی ایران با وجود کسب درخشان‌ترین نتایج باز هم مورد انتقاد قرار می‌گیرد و برخی هواداران کارلوس کی روش همچنان سعی دارند مرد آرام کروات را با تکنسین پر هیاهوی پرتغالی مقایسه کنند.

اسکوچیچ تمام تلاش خود را برای دوری از حاشیه می‌کند اما وقتی در نشست خبری قبل از بازی با سیل سوالات درباره انتقادات کارشناسان و اهالی فوتبال روبرو می‌شود چاره‌ای جز ناراحتی برایش باقی نماند تا نشست خبری را با عصبانیت ترک کند.

اسکوچیچ چاره‌ای جز ادامه روند موفق خود برای ساکت نگه داشتن منتقدانی که هنوز او را با مربیان قبلی مقایسه می‌کنند ندارد. بدون شک برد کره جنوبی تأثیر بسزایی در پایان نقدهایی دارد که او را متهم به رکورد زنی مقابل حریفان کم نام و نشان می‌کنند.

انتقاداتی که صدای بازیکنان تیم ملی را در آورده است. بازیکنان با تجربه تیم ملی ایران که رابطه گرم و صمیمانه ای با سایر ملی‌ پوشان دارند عزم خود را برای بردن کره جنوبی جزم کرده اند. سه امتیاز این دیدار می تواند کمک ویژه ای به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد.

بازیکنان تیم ملی ایران نشان داده اند رابطه خوبی با سرمربی کروات خود دارند و معمولاً در تمام جشن‌های پس از پیروزی با یکدیگر به شادی پرداخته‌اند.

حالا ۱۱ بازیکن دیدار امروز با کره جنوبی می‌توانند کمک ویژه ای به اسکوچیچ کنند تا نه تنها به رکورد ۱۱ پیروزی متوالی روی نیمکت تیم ملی ایران دست پیدا کند بلکه با اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه مسیر موفقیت این تیم قدم بر می‌دارد.

اسکوچیچ برای بازی امروز بیشتر از همیشه منتظر درخشش ساق پای بازیکنان خود است تا بتواند در روز سکوت دوباره ورزشگاه آزادی به دلیل عدم حضور تماشاگر رقیب سنتی خود را شکست دهد و یک گام دیگر به رؤیای صعود خود با ایران به جام جهانی نزدیک شود.