شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#فدراسیون روسیه

گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا در رابطه با الحاق کریمه به روسیه


گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا در رابطه با الحاق کریمه به روسیه

اتحادیه اروپا ۸ نفر دیگر را به فهرست تحریم‌های خود در رابطه با پیوستن جمهوری کریمه و بندر سواستوپل به ترکیب فدراسیون روسیه اضافه کرد و این فهرست اکنون شامل اسامی ۱۸۵ فرد و ۴۸ سازمان می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌های مربوط به "آسیب دیدن تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین" به خاطر الحاق جمهوری کریمه و بندر سواستوپل به ترکیب فدراسیون روسیه را گسترش داده و 8 نفر دیگر را به این فهرست اضافه کرد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا، اکنون این فهرست‌ تحریم‌ها شامل اسامی 185 شخصیت حقیقی و 48 سازمان و نهاد می‌شود و بیشتر افراد تحت تحریم، مقامات ارگان‌های قضایی مشغول به خدمت در شبه جزیره کریمه و بندر سواستوپل هستند.

در اوایل ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) نیز اتحادیه اروپا تحریم‌های فردی علیه تعدادی از شهروندان روسیه را برای شش ماه دیگر، تا 15 ماه مارس سال 2022 (اواخر اسفند ماه سال جاری) تمدید کرد. علت این تحریم‌ها نیز مسئول بودن این افراد در اقدامات تهدید آمیز علیه استقلال و تمامیت ارضی اوکراین اعلام شده است.

اتحادیه اروپا، ایالات متحده و چند کشور دیگر نخستین بار در ماه مارس سال 2014 و بعد از کودتای دولتی صورت گرفته در اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه و برخی شهروندان آن  اعمال کردند.

شبه جزیره کریمه و بندر سواستوپل در سال 2014 و در نتیجه برگزاری همه پرسی سراسری در این مناطق که به ترتیب حدود 97 و 95 درصد ساکنین آنها از جدا شدن از ترکیب کشور اوکراین و پیوستن به فدراسیون روسیه حمایت کردند، به روسیه پیوستند. این همه پرسی بر اساس ضوابط حقوق بین الملل انجام گرفت.

انتهای پیام/