شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#عناوین#تکواندو

ایمان‌زاده: با وجود پوست اندازی، قصد دفاع از عناوین آسیایی خود را داریم/ تیم فعلی نسل چهارم دانشگاه آزاد خواهد بود


ایمان‌زاده: با وجود پوست اندازی، قصد دفاع از عناوین آسیایی خود را داریم/ تیم فعلی نسل چهارم دانشگاه آزاد خواهد بود

سرپرست تیم تکواندو دانشگاه آزاد گفت: ترکیب ما دچار پوست اندازی شده است، اما با این وجود قصد دفاع از عناوین آسیایی خود را داریم.

رضا ایمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط تیم تکواندو دانشگاه آزاد برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود خیلی دیر شروع کردیم. تیم ما در سال جاری پوست اندازی کرده است و قصد داریم با استفاده از بازیکنان جوانان، بازیکن‌سازی کنیم. تیم فعلی چهارمین نسل دانشگاه آزاد در رشته تکواندو است.

وی افزود: نسل اول ما مهدی بی‌باک و یوسف کرمی بودند که در همین جام باشگاه‌های آسیا بازی کردند و بعد از آن نیز به افتخارات زیادی رسیدند. نسل دوم تیم ما علیرضا نصرآزادانی و محمد باقری معتمد بودند و میرهاشم حسینی، سعید رجبی و عرفان ناظمی نیز نسل سوم را تشکیل دادند و در حال حاضر نیز قرار است گروه جدیدی به میدان بروند. امیدوارم بازیکنان جدید نیز برای تکواندو ایران مثمرثمر باشند و افتخارات زیادی را کسب کنند. 

سرپرست تیم دانشگاه آزاد تاکید کرد: مسابقات جام باشگاه‌های آسیا موقعیت خوبی برای باشگاه‌ها جهت رسیدن به اهدافشان و بازیکنان برای مطرح شدن است. بر همین اساس تیم بسیار جوانی را روانه مسابقات می‌کنیم و سعی خواهیم کرد در کنار بازیکن‌سازی از عناوین گذشته خود نیز دفاع کنیم. دانشگاه از 8 دوره حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا به 5 عنوان قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی دست یافته است.

ایمان‌زاده در خصوص دلیل عدم استفاده باشگاه دانشگاه آزاد در تکواندو از ملی‌پوشان  برخلاف رشته‌هایی ووشو و کاراته گفت:  بازیکنانی مانند میرهاشم حسینی و سعید رجبی با حضور در دانشگاه آزاد ستاره شدند و اینگونه نبود که از ابتدا از ستاره‌ها استفاده کنیم. این بازیکنان از تیم نوجوانان در کنار ما بودند و در رده بزرگسالان ستاره شدن  و با دریافت پیشنهادات بهتر به تیم‌های دیگر رفتند.یکی از مشکلات ما عدم حفظ این بازیکنان به خاطر شرایط مالی است و حق طبیعی بازیکنان است که به فکر زندگی خود باشد.

وی ادامه داد: باشگاه دانشگاه آزاد مانند باشگاه‌های مس کرمان و شهرداری نمی‌تواند مانور مالی داشته باشد و قرارداد بالا ببندند. قراردادهای ما در حد متوسط خوب است و اینگونه نیست که مسئولان باشگاه از ما حمایت نکنند، اما به دلیل محدودیت توان رقابت با باشگاه‌های صنعتی را نداریم. از طرفی در لیگ رشته‌های ووشو و کاراته اسپانسرهای خیلی قوی حضور ندارند، اما در تکواندو در سالیان اخیر تیم‌های حضور داشتند که از لحاظ بودجه وضعیت بهتری دارند.

سرپرست تیم تکواندو دانشگاه آزاد در خصوص ترکیب فعلی این تیم گفت: اگر بدانیم بازیکنی آینده ندارد، او  را جذب نخواهیم کرد و در حال حاضر نیز روی تک‌تک نفرات  حساب باز کردیم.  قول می‌دهم در آینده خبرهای خوبی از بازیکنان دانشگاه آزاد بشنوید و حداقل 50 درصد ترکیب ما به تیم ملی خواهند رسید. هدف ما این است که بازوانی قوی برای تکواندو ایران باشیم. از مسئولان و رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد به خاطر حمایت 20 ساله از رشته تکواندو تشکر می‌کنم و تکواندو یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های دانشگاه آزاد است.

ایمان‌زاده در خصوص انتقادات به عدم استقبال کشورها از تورنمنت‌های ایران تاکید کرد: کشور ما به لحاظ جغرافیایی در شرایطی قرار دارد که کشورهای اروپایی برای سفر مشکل دارند. یکی از این مشکلات بُعد مسافت است. وقتی تورنمنتی در اروپا برگزار می‌شود بسیاری از بازیکنان با کمترین هزینه و با اتوبوس، ماشین شخصی و ترن سفر می‌کنند. مشکل دوم، کرونا است و هنوز کرونا در ایران مهار نشده است و کشورها به همین دلیل ریسک نمی‌کنند. البته تبلیغات منفی سیاسی منفی نیز وجود دارد که در تکواندو تا حدود زیاد تاثیرگذار نیست. تکواندو ایران یک بِرند است و همه دوست دارند به ایران بیایند، اما مشکلات وجود دارد. با خیلی از کشورها صحبت کردم، اما آنها به خاطر بعد مسافت، هزینه‌ها و کرونا دچار مشکل بودند.


انتهای پیام/