شهر خبر
گزارش بذرپاش پیرو تفریغ بودجه سال ۹۹ |

استنکاف وزارت تعاون از قطع یارانه ثروتمندان/ پرداخت یارانه دوازده هزار میلیاردی به سه دهک بالای درآمدی

رئیس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:در سال ۱۳۹۹ وزارت تعاون تعداد (۲۳.۰۳۳.۵۰۵) نفر سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیران را شناسایی نموده، لیکن اقدامی جهت قطع یارانه آن‌ها صورت نگرفته است. شایان ذکر است، یارانه پرداختی به افراد مذکور بالغ بر دوازده هزار و پانصد و هفتاد و شش میلیارد تومان بوده است.
خبرگزاری میزان - مهرداد بذرپاش در تشریح گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای تبصره (۱۴)، مبلغ سی و دو هزار و چهارصد و شصت و یک میلیارد (۳۲.۴۶۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان بابت یارانه معیشتی به تعداد (۶۲.۴۵۹.۷۹۵) نفر پرداخت شده است که مبلغ بیست و هشت هزار و هشتصد و هفتاد و چهار میلیارد (۲۸.۸۷۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان آن از محل افزایش قیمت بنزین و مابقی آن به مبلغ سه هزار و پانصد و هشتاد و هفت میلیارد (۳.۵۸۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان از محل سایر منابع هدفمندی یارانه ها تأمین و پرداخت شده است.
 
وی افزود: مطابق بند (الف) تبصره (۱۴)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف بوده است نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، اقدام کند و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مکلف بوده است امکان ثبت نام برای افرادی که موفق به ثبت نام برای بهره‌مندی از یارانه نشده‌اند را فراهم نماید؛ در سال ۱۳۹۹ وزارتخانه مذکور تعداد (۲۳.۰۳۳.۵۰۵) نفر سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیران را شناسایی نموده، لیکن اقدامی جهت قطع یارانه آن‌ها صورت نگرفته است. شایان ذکر است، یارانه پرداختی به افراد مذکور بالغ بر دوازده هزار و پانصد و هفتاد و شش میلیارد (۱۲.۵۷۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان بوده است. همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه ها اقدامی جهت ثبت نام افرادی که موفق به ثبت نام برای بهره‌مندی از یارانه نشده‌اند، انجام نداده است.
 
ادامه دارد ...