شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیسه مجلس#سال 99

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس درباره تفریغ بودجه ۹۹؛ هزینه‌کرد ۶۱ درصد از منابع صندوق توسعه برای مصارف جاری


جزئیات نشست غیرعلنی مجلس درباره تفریغ بودجه 99؛ هزینه‌کرد 61 درصد از منابع صندوق توسعه برای مصارف جاری

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جزئیات نشست غیرعلنی امروز گفت: یکی از نکات قابل تامل گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ ، هزینه کرد ۶۱ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مصارف جاری بوده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره نشست غیرعلنی امروز خانه ملت که با حضور مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، برگزار شد، گفت:‌ در این نشست عملکرد بودجه سال گذشته از سوی رئیس دیوان محاسبات به نمایندگان مجلس ارائه شد.ضمن اینکه نمایی هم از اقداماتی که در آینده باید دیوان محاسبات در گزارشات تفریغ انجام دهد به نمایندگان مجلس اعلام کرد.

وی افزود: گزارش تفریغ بودجه سال 99 از سوی رئیس دیوان محاسبات امروز در حالی ارائه شد که روال سال‌های گذشته بر این بود که گزارش تفریغ در دی ماه به مجلس ارائه شود که این مسئله جای تشکر دارد. 

سلیمی گفت: یکی از نکات قابل تامل گزارش تفریغ بودجه سال 99 نحوه هزینه کرد اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط دولت سابق بوده است. به طوری که  متأسفانه 61 درصد منابع این صندوق  در حوزه مصارف جاری هزینه شده است که این مسئله یکی از عوامل اصلی تورم فعلی به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که بهانه دولت برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی تن‌خواه‌گردان بوده است که این مسئله ارتباط مستقیمی با افزایش پایه پولی و در پی آن افزایش نقدینگی بوده است. 

وی افزود:‌ خوشبختانه دولت آیت‌الله رئیسی در ماه اول و دوم اقدامات خوبی در حوزه عوامل کنترل کننده تورم انجام داده که امیدواریم این روند استمرار پیدا کند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که مدتی طول خواهد کشید تا آثار اقدامات دولت فعلی در فضای اقتصادی کشور مشخص شود.

انتهای پیام/