شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گیلان#واکسن

۸۰ درصد واکسن های موجود در گیلان ایجاد ایمنی می کند

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، کلیه واکسن های موجود در چرخه واکسیناسیون استان گیلان را دارای ایمنی زایی بالای ۸۰ درصد دانست و گفت: واکسن به تنهایی کافی نیست و مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری را مد نظر قرار دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ فردین مهرابیان ، کلیه واکسن های موجود در چرخه واکسیناسیون استان گیلان را دارای ایمنی زایی بالای ۸۰ درصد دانست و اظهار کرد: تزریق واکسن علاوه بر کاهش شدت بیماری، کاهش زمان بستری و کاهش مرگ و میر در صورت ابتلا را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر لزوم دریافت واکسن در شرایط فعلی، افزود: واکسن به تنهایی کافی نیست و مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری را مد نظر قرار دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به خطر دو چندان کرونا برای کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، عنوان کرد: شدت بیماری بستگی به بیماری‌های زمینه‌ای فرد و زمان ابتلایشان به کرونا دارد.

مهرابیان ادامه داد: ایمنی زایی بعد از دو تا سه هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن در بدن ایجاد می‌شود و ممکن است افراد در صورتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، بعد از تزریق دوز اول واکسن یا بلافاصله پس از تزریق دوز دوم مبتلا به کرونا شوند.

وی از فعالیت ۲۳۵ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان گیلان طی امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: در کلیه پایگاه ها هم دوز اول و هم دوز دوم واکسن سینوفارم تزریق می شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این سوال که «آیا امکان تزریق دوز اول واکسن برکت وجود دارد؟»، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت با افرادی است که دوز اول واکسن برکت را دریافت کرده و در نوبت دوز دوم هستند؛ البته طی هفته های آینده حتما دوز اول واکسن برکت به گیلان ارسال می شوند و متقاضیان باید صبوری کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین پیگیر ارسال دوز اول و دوم واکسن آسترازنکاست، اضافه کرد: به تدریج محموله های جدید واکسن به استان خواهد آمد و اطلاع رسانی های لازم از طریق رسانه ها انجام می شود.

مهرابیان، از بستری شدن ۷۲ بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۳۴۷ بیمار کرونایی بستری داریم که ۶۵ نفر بدحال هستند.