شهرخبر

سردار و طارمی تشنه پاس سالم؛

معمای شماره «۶» برای تیم‌ملی‌ایران مقابل چشم بادامی‌ها

معمای شماره «۶» برای تیم‌ملی‌ایران مقابل چشم بادامی‌ها

کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران برای انتخاب گزینه نهایی خود در پست هافبک بازیساز روی علکرد شماره ۶ تمرکز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۷ سه شنبه هفته جاری مقابل کره جنوبی در هفته چهارم رقابت‌های گروه A انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی مقابل چشم بادامی‌ها بازی می‌کنند که سه دیدار قبلی مقابل سوریه، عراق و امارات را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند.

از سوی دیگر کره جنوبی با کسب تساوی مقابل عراق و دو پیروزی مقابل لبنان و سوریه با هفت امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

از این رو تقابل دو تیم نقش بسزایی در صدرنشین این رقابت‌ها دارد. شاگردان اسکوچیچ برای کسب چهارمین برد متوالی خود نیاز به پوشش نقاط ضعف خود دارند.

معمای شماره «۶» برای تیم‌ملی‌ایران مقابل چشم بادامی‌ها

عملکرد ملی‌پوشان فوتبال ایران در بازی با امارات باعث شد تا انتقاداتی نسبت به عملکرد سعید عزت اللهی به عنوان هافبک بازی‌ساز مطرح شود.

شماره ۶ تیم ملی ایران که با مصدومیت میلاد سرلک به قلب تپنده تیم ملی ایران تبدیل شد هنوز نتوانسته است با پاس‌های عمق خود برای مهاجمانی همچون سردار آزمون و مهدی طارمی موقعیت خطرناک ایجاد کند.

اسکوچیچ که به رکورد بی نظیر ۱۰ برد متوالی با تیم ملی ایران رسیده است برای رسیدن به عدد ۱۱ نیازمند همین تعداد بازیکن کم اشتباه در میدان مسابقه با کره جنوبی است. دیداری که قطعاً نبرد در میانه میدان آن می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در کسب سه امتیاز این دیدار برای دو تیم داشته باشد.

هافبک شماره ۶ تیم ملی ایران برای ماندن در جمع بازیکنان اصلی علاوه بر حفظ اعتماد کادر فنی نیاز به کاهش درصد خطای پاس‌های رو به جلوی خود دارد در غیر اینصورت سایه بازگشت میلاد سرلک برای حضور در کنار احمد نورالهی را بار دیگر بالای سر خود احساس خواهد کرد.