در کل ساختار بینی سه حالت دارد. استخوانی، گوشتی و غضروفی استخوانی. در این مطلب به نحوه جراحی بینی گوشتی می‌پردازیم.

به گزارش علاج نیوز، ابتدا باید بینی گوشتی را تعریف کنیم. بینی‌هایی با پوست ضخیم و غدد چربی فراوان و سوراخ های باز روی پوست بینی گوشتی نامیده می شود. در این نوع بینی غضروف معمولاً ضعیف است و قسمت عمده بینی شامل پوست و چربی زیر آن و غدد چربی است. در این نوع بینی معمولاً نوک بینی پایین است و آلا (بال بینی) باز و ضخیم است. به دلیل هورمون جنسی مردانه و پوست چرب در مردان ، این نوع بینی ها معمولاً در مردان دیده می‌شود.


در گذشته ، برای اصلاح این نوع بینی و برای جراحی بینی ، بخشهای زیادی از غضروف را خارج می کردند. نتیجه این عمل ایجاد فرورفتگی و ایجاد جای زخم در پوست به دلیل فضای خالی زیر آن است. معمولاً بیماران تصور می کنند که برداشتن پوست مفید است ، اما به نظر می رسد که برداشتن پوست می تواند باعث ایجاد اسکار شدید شود ، بنابراین توصیه نمی شود. تقویت غضروف و استفاده از غضروف یا تیغه میانی برای تقویت نوک بینی و به طور کلی بافت غضروف بهترین تأثیر را دارد. تپه Cullomella قطعه ای از غضروف سپتوم است که جراح آن را به شکل سنبله می سازد و در زیر نوک بینی قرار می گیرد و بدین وسیله سعی می کند نوک بینی را بالا آورده و تقویت کند.

بیشتر بخوانید

عوارض عمل جراحی زیبایی بینی که باید بدانید

یکی از موارد مفید در جراحی بینی گوشتی پایه آله ، حذف دقیق آله به منظور کوچک شدن آله است. بهترین روش برای جراحی بینی در بیماران با پوست ضخیم جراحی باز است. در جراحی نزدیک به دلیل اینکه نوک بینی خیلی خوب دیده نمی‌شود و دسترسی به نوک بینی محدود است ، نتیجه جراحی بینی برای بینی گوشتی چندان خوب نیست. بیماران با پوست ضخیم باید انتظار معقولی نسبت به جراحی داشته باشند و باید بدانند که بینی آنها هرگز مانند بینی بیمارانی نخواهد بود که پوست مناسب دارند.

آیا بینی‌های گوشتی بعد از عمل به حالت قبلی باز می‌گردند؟


سوالی که اغلب پرسیده می‌شود این است که آیا در جراحی بینی گوشتی بعد از عمل به حالت اولیه برمی گردد یا خیر؟ باید پاسخ دهم که در صورت به دست آوردن نتیجه کامل ، پس از شش ماه هیچ تغییر عمده‌ای در بینی ایجاد نمی‌شود و به همان شکل باقی می‌ماند.

برای ذکر مثال در این مورد می‌توان گفت که مانند یک توپ فوتبال است ، هنگامی که توپ فوتبال تخلیه می شود ، به دلیل ضخامت چرم اطراف آن ، تخلیه و چین و چروک کامل زمان زیادی طول می‌کشد. در بینی گوشتی نیز همین اتفاق می افتد زیرا پوست ضخیم است ، کاهش اندازه بینی زمان زیادی طول می کشد ، بنابراین بیماران باید حداقل یک سال منتظر بمانند تا نتیجه نهایی را بدست آورند ، اما معمولاً بعد از شش ماه نتیجه ثابت است و به حالت قبلی بر نمی‌گردد.

مترجم: آیدا نوروزی