شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#مایکروسافت

مایکروسافت مدعی شد:

حمله هکرهای وابسته به ایران به بخشهای دفاعی آمریکا و اسرائیل!

حمله هکرهای وابسته به ایران به بخشهای دفاعی آمریکا و اسرائیل!

شرکت مایکروسافت به تازگی مدعی شده است که هکرهایی وابسته به جمهوری اسلامی ایران به تازگی علیه شرکتهای فناوی دفاعی اسرائیل و آمریکا دست به یک حمله هکری گسترده زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت مایکروسافت، غول فناوری در جهان، مدعی است که گروهی از هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران علیه شرکتهای فناوری دفاعی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی که از نرم افزار این شرکت استفاده می‌کنند دست به یک عملیات هکری گسترده زده‌اند.

این شرکت نخستین بار این گروه از هکرها را با نام «DEV-0343» و در اواخر ماه ژوئیه امسال شناسایی و فعالیت‌های آنان را ردیابی کرد. هرچند تعداد پایگاه‌هایی که هدف این حملات سایبری قرار گرفته‌اند، قابل توجه نیست، شرکت مایکروسافت مدعی است که هکرها به طور مرتب بر روی بهبود مهارتهای خود کار می‌کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که « [مرکز اطلاعات خطر مایکروسافت] مشاهده کرده که این گروه هکری موسوم به DEV- 0343 علیه بیش از ۲۵۰ دفتر ۳۶۵ پایگاه با تمرکز بر شرکتهای فناوری دفاعی آمریکایی و اسرائیلی، بنادر ورودی خلیج فارس، یا شرکتهای حمل و نقل دریایی جهانی با کسب و کارهای فعال در خاورمیانه دست به حمله هکری گسترده زده است».

در میان مراکز مورد هدف این حمله سایبری، اسامی شرکتهای دفاعی به چشم می‌خورند که از شرکای تولیدکننده رادارهای نظامی، فناوری پهپادی، سیستم‌های ماهواره‌ای و سیستم‌های مخابراتی واکنش اضطراری در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و رژیم اسرائیل حمایت می کنند» و همین امر سبب شده شرکت مایکروسافت نوک پیکان این حملات را به سمت تهران نشانه بگیرد.