شهر خبر

جشن بزرگ محدودیت‌های کرونایی گرفته شد!+جزییات

« سیدنی » بزرگترین شهر استرالیا امروز پس از ۱۰۶ روز به محدودیت های کرونایی و قرنطینه پایان داد.

جشن بزرگ محدودیت‌های کرونایی گرفته شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شبکه خبری « الجزیره » قطر، ساکنان بزرگترین شهر استرالیا « سیدنی » امروز پایان قرنطینه و محدودیت های ۴ ماهه کرونایی را جشن گرفتند. بدین ترتیب افرادی که به طور کامل واکسینه شدند بار دیگر اجازه دارند در اماکن عمومی حاضر شوند. 

شهر سیدنی با جمعیت بیش از ۵ میلیون نفر ۱۰۶ روز متوالی را در قرنطینه و اجرای محدودیت های کرونایی گذرانده بود. با این سیاست مقام های استرالیایی سعی داشتند تا از گسترش ویروس جهش یافته دلتای کرونا که بسیار مسری تر از انواع دیگر این ویروس بود، جلوگیری کنند. 

برپایه این گزارش، اکنون با کاهش مبتلایان به ویروس کرونا ایالت « نیو ساوث ولز » امروز ۴۹۶ مورد ابتلا را گزارش کرده است و بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۱۶ سال در این منطقه به طور کامل واکسینه شدند. بدین ترتیب حالا بازگشایی ها در شهر آغاز می شود و از امروز خدمات اجتماعی به افراد واکسینه ارائه می شود.

از ماه ژوئن فروشگاه ها، مدارس، سالن ها و ادارات برای کارهای غیرضروری تعطیل بودند و مردم مجوز سفرهایی که ۵ کیلومتر از محل زندگی آنها فاصله داشت را نداشتند. این قوانین  محدودیتی البته با نارضایتی همراه بود. 

در دوران همه گیری ویروس کرونا، استرالیا با سیاست های محدودیتی و قرنطینه های طولانی مدت تا حد زیادی به خوبی این ویروس را  مهار کرد اما سویه دلتای ویروس کرونا تا حد بسیار زیادی هدف صفر بودن ویروس در این کشور را تغییر داد و رویکردی دیگر که زندگی با ویروس است را برجسته کرد. 

با این حال هنوز مدارس تا هفته های آینده به طور کامل باز نخواهند شد. هدف دولت رساندن آمار واکسیناسیون کامل به ۸۰ درصد تا اواخر ماه اکتبر می باشد و سپس محدودیت های دیگر نیز به تدریج رفع خواهند شد.

افرادی که واکسن دریافت نکردند باید تا اول ماه دسامبر در خانه بمانند و از منزل خارج نشوند. 

استرالیا در دوران همه گیری ویروس کرونا عملکرد بسیار قابل قبولی در میان کشورهای ثروتمند داشت و تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس نسبتا کم بود. تا کنون این کشور  ۱۳۰ هزار مورد ابتلا به ویروس و یکهزار و ۴۴۸ مرگ ناشی از ویروس کرونا  گزارش کرده است.

وبگردی