شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#جزیره#شبه#سه شنبه

با تأکید بر موضع خصمانه واشنگتن؛

«کیم جونگ اون» آمریکا را به تشدید تنشها در شبه جزیره کره متهم کرد

«کیم جونگ اون» آمریکا را به تشدید تنشها در شبه جزیره کره متهم کرد

رسانه‌های رسمی کره شمالی روز سه شنبه به نقل از رهبر این کشور اعلام کردند که «دلیلی برای رد و انکار دشمنی آمریکا نسبت به پیونگ یانگ وجود ندارد».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز سه شنبه در سخنانی به مناسبت هفتاد و ششمین سال تشکیل حزب حاکم «کارگران کره شمالی» تأکید کرد: «هیچ دلیلی وجود ندارد باور کنیم که ایالات متحده فاقد هرگونه دشمنی و موضع خصمانه نسبت به پیونگ یانگ است».

وی در ادامه واشنگتن را متهم کرد که به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن می‌زند.

رهبر کره شمالی که این اظهارات را در یک سخنرانی در نمایشگاه توسعه صنایع دفاعی ایراد می‌کرد؛ همچنین اظهار داشت: «ایالت متحده بارها پیام‌هایی دال بر عدم خصومت و دشمنی با ما (کره شمالی) ارسال کرده، با این حال هنوز هیچ مبنای رفتاری برای باور کردن این پیام‌ها وجود ندارد».

گفتنی است، حدود ده روز پیش «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعای تعهد آمریکا به گفتگو با کره شمالی، گفت که کشورش آماده است تا درباره طیف وسیعی از مسائل با پیونگ یانگ رایزنی کند.

موضع گیری سخنگوی کاخ سفید در این خصوص پس از آن انجام شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، واشنگتن را متهم کرد که قصد خصمانه‌ای علیه کشورش دارد.

لازم به ذکر است که تاکنون سه دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه کاخ سفید به شکست انجامید.

از سوی دیگر، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پیش از این از ایالات متحده و کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک انتقاد کرد و آن را یک رزمایش جنگ هسته‌ای مقدماتی علیه کره شمالی و به منزله بیان روشنی از سیاست خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ تلقی کرد.