شهرخبر

نتانیاهو در خطر از دست دادن رهبری لیکود

نتانیاهو در خطر از دست دادن رهبری لیکود

نتانیاهو که چند ماه پیش نخست وزیری رژیم صهیونیستی را از دست داد در حال حاضر با خطر از دست دادن رهبری حزب خود مواجه است.

به گزارش مشرق، «یولی ادلشتاین» از سران حزب لیکود روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد برای رهبری حزب لیکود در مقابل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی قراربگیرد.

وی که با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، گفت: «اگر نتانیاهو همچنان به عنوان رهبر لیکود باقی بماند، حزب ما تا ابد در کنست به عنوان حزب مخالف باقی خواهد ماند».

نتانیاهو در خطر از دست دادن رهبری لیکود
یولی ادلشتاین

این در حالی است که نتانیاهو در حال حاضر به دلیل چند پرونده فساد، در حال سپری کردن مراحل محاکمه خود است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی سه سال از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

نخست‌وزیر سابق این رژیم در تاریخ شانزدهم فروردین برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شد تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود.

«لیات بن‌آری» معاون دادستان کل اسرائیل در توضیح اتهامات نتانیاهو با بیان اینکه وی در ارتشاء دست داشته گفته بود نتانیاهو از قدرت خود سوءاستفاده کرد تا در هماهنگی با خروجی‌های رسانه‌ای مرکزی، منافع شخصی‌اش را بهبود بخشد.

پیش از این نیز «گیدئون سعر» وزیر دادگستری گفته بود، وزارتخانه متبوع وی طرحی را برای جلوگیری از سپرده‌شدن مأموریت تشکیل کابینه به نامزدی که در دادگاه به هر جرمی متهم است، آماده کرده است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور را در جلسه زمستانی پارلمان رژیم صهیونیستی به کنست ارائه می‌کند، گفت: «این طرح از انتخابات بیست‌وپنجمین دوره کنست اجرایی می‌شود. من همچنین قصد دارم مدت حضور در سمت نخست‌وزیری را به ۸ سال محدود کنم».

منبع: فارس