شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#رئیس جمهور

اردوغان:

صبر ترکیه از حملات تروریستی در سوریه به سر آمده است!

 صبر ترکیه از حملات تروریستی در سوریه به سر آمده است!

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به عزم آنکارا برای حذف تهدیدها در شمال سوریه هشدار داد که کشورش علیه حملات تروریستی در شمال سوریه دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی در سوریه و دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن دو مأمور پلیس ترکیه در تیراندازی شبه نظامیان کُرد سوریه هشدار داد که کشورش علیه این حملات دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه «صبر ترکیه تمام شده است» گفت که این کشور «مصمم است تا تهدیدهای برخاسته از شمال سوریه را، چه با همراهی نیروهای فعال در آن منطقه، یا با تکیه بر ادوات خود رفع کند».

گفتنی است که دولت ترکیه از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی با شبه نظامیان وابسته به «حزب کارگران کردستان» (پ ک ک) درگیر بوده است؛ گروهی که آنکارا آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. هرچند که هر دو طرف در سال ۲۰۱۳ توافق آتش بس امضا کردند اما دو سال بعد و در پی وقوع حملاتی که به عناصر پ ک ک نسبت داده می‌شد، این آتش بس به طور کامل نقض و درگیریها بار دیگر آغاز شد.

از آن زمان تاکنون، ترکیه تاکنون سه عملیات بزرگ در خاک سوریه انجام داده است: عملیات سپر فرات (۲۰۱۷-۲۰۱۶)، عملیات شاخه زیتون (۲۰۱۸) و عملیات بهار صلح (۲۰۱۹). طی این عملیات‌های تهاجمی، ارتش ترکیه و نیروهای حامی ترکیه با ادعای مبارزه با شبه نظامیان کُرد و در برخی موارد ارتش قانونی سوریه به شمال این کشور وارد شده و بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کردند.