شهر خبر

وزارت خارجه روسیه در واکنش به انتخابات عراق:

نتیجه انتخابات پارلمانی عراق معتبر و برخاسته از اراده ملت است

نتیجه انتخابات پارلمانی عراق معتبر و برخاسته از اراده ملت است

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که انتخابات ملت عراق و نتایج آن معتبر بوده و طبق خواست و اراده ملت آن کشور رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه آمده است: «از تلاش و اهتمام دولت عراق در برگزاری انتخابات در اقصی نقاط این کشور و شمارش آرا تشکر می‌کنیم. مسکو طرف‌های سیاسی پیروز در انتخابات و سازمانی که از پس این همه پرسی برای اداره کشور بر خواهد آمد را برخاسته از اراده و تصمیم ملت عراق برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی دشوار و مقابله با پدیده تروریسم و بازگرداندن امنیت داخلی و سیاسی به کشورشان می‌داند».

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «به انتخاب ملت عراق و تشکیل سریع دولت جدید و توانا در این کشور به گونه‌ای که تمامی طیف‌های سیاسی و عراقی در آن سهم داشته باشند، احترام می‌گذاریم».

وزارت خارجه روسیه در پایان تأکید کرد: «برای ادامه همکاری‌ها و حمایت از کشور دوست، عراق، برای مقابله با آثار منفی بحران اجتماعی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی از طریق توسعه همکاری‌های دوجانبه آمادگی داریم».