شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علامه حسن زاده آملی برگزار شد

کارگر آنلاین | مراسم بزرگداشت مقام علمی و عملی سالک توحیدی و عارف انقلابی مرحوم علامه حسن زاده آملی با حضور بیت مکرم ایشان، شاگردان، شخصیت‌های علمی و فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مقام علمی و عملی سالک توحیدی و عارف انقلابی مرحوم علامه حسن زاده آملی با حضور بیت مکرم ایشان، شاگردان، شخصیت‌های علمی و فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمی مروی با بیان اینکه سخن گفتن در خصوص شخصیت چنین عالم والایی در مقام علمیت و معنویت بسیار دشوار است اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از أُوتُوا الْعِلْمَ یاد می‌کند. أُوتُوا الْعِلْمَ کسانی هستند که به درجات علمی رسیده و جایگاه متفاوتی دارند. علامه حسن زاده آملی چنین شخصیتی بود.

وی با بیان اینکه مؤمنین به دو دسته تقسیم می‌شوند ابراز کرد: دسته اول مؤمنین عادی هستند که سبقه علمی ندارند اما مومنانی که به علم رسیدند دارای درجات والایی نزد خداوند هستند.

وی افزود: جایگاه بلند عقلی و نظری أُوتُوا الْعِلْمَ را خداوند این گونه بیان می‌کند که آنان در ارتباط با دین الهی به حقانیت رسیده‌اند؛ رسیدن به حقانیت الهی مقام ساده ای نیست که انسان آن را از جانب حق مطلق آمده، حق مطلق بداند.

ادامه دارد...

منبع: مهر