شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مذاکرات#مرزی#شکست#خورد+جزییات

مذاکرات مرزی شکست خورد+جزییات

گزارش ها حاکی است سیزدهمین دور مذاکرات فرماندهان ارتش هند و چین برای خروج نیروها از مناطق محل مناقشه در مرز لاداخ با بن بست روبرو شده است و دو طرف نتوانسته اند از تنش های ۱۷ ماهه که گاهی منجر به درگیری های مرگبار می شود بکاهند.

مذاکرات مرزی شکست خورد+جزییات

به گزارش منیبان؛ از رسانه های چین، ادامه تنش در مرز به این معنا است که دو کشور سربازان خود را برای دومین زمستان متوالی در منطقه لاداخ در دمای بسیار پایین نگه خواهند داشت.

"سی جی تی ان" تلویزیون انگلیسی زبان چین روز دوشنبه به نقل از سرهنگ «لانگ شائوخوا» سخنگوی فرماندهی غرب ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که پکن، هند را به "خواسته های نامعقول و غیرواقعی" متهم کرده و از این کشور خواسته است در مورد وضعیت، قضاوت اشتباه نکند.

این مذاکرات روز دوشنبه در خاک چین و در نقطه مرزی مولدو - چوشول انجام شد.

سرهنگ لانگ در بیانیه ای پس از انجام مذاکرات گفت که چین تلاش های زیادی برای تسهیل و کاهش تنش مرزی انجام داده است. پکن همچنین صداقت خود را به طور کامل برای حفظ وضعیت کلی روابط بین دو ارتش نشان داده است.

وی افزود: با این حال، هند همچنان بر خواسته های نامعقول و غیرواقعی پافشاری می کند که مذاکرات را دشوارتر کرده است.

لانگ گفت، عزم چین برای حفظ حاکمیت ملی قاطع است و از هند می خواهد تا وضعیت دشوار مناطق مرزی را درک کند و از توافقات و اجماع مربوطه بین دو کشور و دو ارتش پیروی نماید.

این سخنگو همچنین ابراز امیدواری کرد که هند صادقانه عمل کند و با چین همکاری نماید تا صلح و ثبات را در مناطق مرزی به طور مشترک حفظ کنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع هند هم در بیانیه ای اعلام کرد که کشورش در این مذاکرات «پیشنهادات سازنده» ارایه داده اما طرف چینی "موافق نیست" و نمی تواند هیچ گونه پیشنهاد آینده نگرانه ای ارائه دهد.

دمای مناطق مورد مناقشه در لاداخ طی ژانویه هر سال به ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد. پیشتر نیروهای هر دو طرف در این زمان به مواضع سنتی خود در تابستان عقب نشینی می کردند اما از زمان آغاز رویارویی ها در ماه مه ۲۰۲۰ همچنان در این نقطه سرد می مانند.

دو کشور دهها هزار سرباز با حمایت چندین توپخانه، تانک و جنگنده در امتداد مرز مستقر کرده اند.

سال گذشته، ۲۰ سرباز هندی طی درگیری فیزیکی با سربازان چینی در طول مرز مورد مناقشه کشته شدند. چین هم اعلام کرد چهار سرباز خود را از دست داده است.

هند و چین در سال ۱۹۶۲ جنگی مرگبار بر سر مرز انجام دادند.

وبگردی