شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#مقامات#افغانستان#مهاجرت

در پی افزایش تعداد پناهجویان افغان؛

مقامات یونان از افزایش تدابیر حفاظتی در مرز با ترکیه خبر دادند

مقامات یونان از افزایش تدابیر حفاظتی در مرز با ترکیه خبر دادند

یک مقام ارشد مرزبانی یونان از افزایش تمهیدات امنیتی لازم در مرز این کشور با ترکیه در پی افزایش سیل مهاجرت غیرقانونی از افغانستان به سمت مرزهای یونان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، یک مقام ارشد مرزبانی یونان از افزایش تمهیدات امنیتی لازم در مرز این کشور با ترکیه در پی افزایش سیل مهاجرت غیرقانونی از افغانستان به سمت مرزهای یونان خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است در راستای افزایش تمهیدات امنیتی، دستکم ۲۵۰ نظامی دیگر به جمع ۱۵۰۰ نظامی حاضر در بخش مرزبانی یونان اضافه شوند. همچنین قرار است ۸۰۰ نیروی نظامی دیگر نیز در راستای افزایش کنترل مرزهای هوایی در فرودگاه های این کشور مستقر شوند.

مقامات یونان می گویند از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان، سیل مهاجرت ها از این کشور به اروپا که عمدتا از طریق یونان و ترکیه انجام می شود، افزایشی چشمگیر داشته است.

لازم به ذکر است یونان طی دو سال گذشته در راستای افزایش تمهیدات مرزی خود، اقدام به ساخت دیوار مرزی با ترکیه کرده تا از این طریق میزان کنترل تردد مرزی را افزایش دهد.

گفته می شود طی ماه های اخیر، بسیاری از نهادهای حقوقی بشری، یونان را به رفتار ناپسند و سختگیرانه با پناهجویان متهم کرده اند؛ ادعایی که مقامات یونانی همواره آن را رد می کنند.