شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوبی

در پاویون ایتالیا در اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ که پس تاخیرهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا در حال برگزاری است، دوقلوی مجسمه داوود اثر میکل انژ به نمایش درامد‌ه.

هنرام‌روز: این مجسمه دقیقا شبیه به داوود است و توسط بزرگترین پرینتر سه بعدی و بر اساس ۴۰ ساعت اسکن دیجیتالی مجسمه اصلی مرمرین قرن شانزدهمی در فلورانس ساخته شده. این بازسازی از داوود ۱۷ فوت ارتفاع دارد و جنس ان از رزین است و پس از پایان کار توسط مرمت گران هنری برای ایجاد شباهت بیشتر به مجسمه نقاشی شده‌. 

البته شیوه نمایش این مجسمه که از یک قسمت تنها سر و نیم تنه بالایی ان پیداست و از قسمت پایین پاها، خبرساز شده.

B248A094-BD9F-4D2B-8BD6-6993EB80C1E9

در ابتدا گفته شد که اکسپوی دوبی مجسمه داوود را به دلیل برهنه بودن سانسور کرده‌است تا مسلمانان ازرده نشوند. بعد از انتشار این خبر مسوولان پاویون ایتالیا اعلام کردند که این شیوه نمایش سانسور نیست و به انتخاب خودمان صورت گرفته و هر جای دیگر هم بود به همین شیوه نمایش داده‌می‌شد و به چگونگی ایجاد تغییرات در حافظه جمعی مردم در اثر وابستگی به تکنولوژی می‌پردازد! 

البته برخی از کارمندان این نمایشگاه که خواسته‌اند نامشان فاش نشود اعلام کردند که نگرانی‌هایی در خصوص نمایش یک مجسمه کاملا برهنه در یک کشور اسلامی وجود داشته‌است.

پاویون ایتالیا بخشی از نمایشگاه بین المللی اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ است که بیش از ۱۰۰ کشور در ان حضور دارند و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ در معرض نمایش خواهدبود و تا امروز بیش از ۴۱۱ هزار بازدید کننده داشته‌است. 

ایتالیا همچنین در حاشیه این نمایشگاه اعلام کرد که امادگی دارد در پروژه‌ای تحت عنوان «نجات فرهنگی» با استفاده از فناوری که برای بازسازی مجسمه داوود استفاده کرده در زمینه اموزش متخصصان برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی برای تمام کشورها خصوصا کشورهایی که میراث تاریخی در معرض خطر دارند، همکاری کند.

منبع: رویترز و ارت نت