شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

رئیس شورای انتقالی سودان: چاره حل بحران سیاسی کشور انحلال دولت کنونی است

رئیس شورای انتقالی سودان: چاره حل بحران سیاسی کشور انحلال دولت کنونی است

رئیس شورای انتقالی سودان گفت که هیچ راه حلی برای بحران سیاسی کنونی در کشور وجود ندارد، مگر با انحلال دولت کنونی و گسترش پایگاه مشارکت در قدرت.

به گزارش ایسنا، «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای انتقالی سودان امروز (دوشنبه) در سخنانی در در جمع فرماندهان منطقه نظامی شهر بحری در شمال خارطوم اعلام کرد که بحران سیاسی کشور با انحلال دولت کنونی و گسترش پایگاه مشارکت در قدرت امکانپذیر است.

به گزارش روزنامه المشهد السودانی، عبدالفتاح برهان خواستار تشکیل هر چه سریعتر دادگاه قانون اساسی سودان شد و گفت: باید رئیس دستگاه قضایی مستقل تعیین شود.

وی همچنین در ادامه بر لزوم تشکیل پارلمانی که نماینده همه ملت باشد، تأکید کرد و افزود: باید پایگاه احزاب سیاسی در دولت انتقالی گسترش یابد.

رئیس شورای انتقالی سودان اظهار کرد که بخش نظامی مخالف تلاش‌های بخش غیرنظامی کشور برای ادامه شراکت و همکاری به شکل سابق است.

اختلافات بین دو جناح حاکم دولت در سودان اعم از نظامی و غیرنظامی اخیرا بر سر بحران شرق سودان بالا گرفته است.

غیرنظامیان بخش نظامی را متهم می‌کنند که از واحدهای شرق سودان جهت تضعیف دولت سودان حمایت می‌کند؛ اما بخش نظامی که معتقد است شورای انتقالی مسؤول این بحران است، این اتهام را رد می‌کند.

از سوی دیگر، گروه‎هایی مانند «اعلام آزادی» و «تغییر» که ائتلاف حاکم سودان را تشکیل می‌دهند از بخش نظامی خواستند تا ریاست شورای انتقالی را به غیرنظامیان واگذار کند.

تاکنون تصوری مشخص درباره مقدمات و زمان انتقال قدرت در سایه اختلافات قانون اساسی درباره موعد واگذاری ریاست شورای حاکمیتی از نظامیان به غیرنظامیان ما بین نوامبر ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۲ وجود نداشته است.

انتهای پیام