شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هرمزگان#طبیعی#نفت#وزیر کشور

وزیر کشور: استاندار هرمزگان برادر بسیار خوش‌فکر است و توان بالایی دارد

وزیر کشور گفت: آقای دوستی برادر بسیار خوش‌فکر است که بزرگ‌ترین پروژه نظیر پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را به نتیجه رسانده است و این پروژه تجلی نماد فناورانه بومی کشور است و طبیعی است که کسی که چنین پروژه بزرگی را مدیریت کرده است توان بالایی دارد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در آیین تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید هرمزگان که با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از نخبگان استان برگزار شد با درود به روح بلند و پرفتوح شهدای دفاع مقدس و تبریک به انسجام و همبستگی بی نظیر در استان هرمزگان، گفت: استان هرمزگان با داشتن نمایندگان و خدمتگزاران خونگرم، مردمی، تلاشگر و پرکار از ظرفیت‌های بی نظیری برای توسعه شتابان برخوردار است.
 
وزیر کشور با سلام به برادران اهل سنت در استان هرمزگان، گفت: وحدت و همبستگی در استان هرمزگان ستودنی است و بی‌تردید، همه فعالیت‌های خوب در استان مرهون همین یکپارچگی و وحدت درونی در استان است.

وی اضافه کرد: امروز خدمت مردم شریف استان هرمزگان رسیدم، هم عرض سلام و ارادت به محضرشان و هم معرفی برادر عزیز آقای دوستی به عنوان استاندار جدید و تشکر از زحمات برادر دیگرم آقای همتی داشته باشم.
 
وحیدی با اشاره به اهمیت استان هرمزگان گفت: هرمزگان استانی یگانه است و تنگه استراتژیک هرمز بر کرانه این استان قرار دارد؛ جایی که به لحاظ بین المللی یکی از استراتژیک‌ترین نقاط دنیاست.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان با داشتن ۱۴ جزیره و برخورداری از ۲ هزار کیلومتر ساحل دریایی اهمیت راهبردی برای توسعه کشور دارد؛ گفت: استان هرمزگان همچنین از ظرفیت کشاورزی، آبزی پروری و به طور کلی اقتصاد دریا محور برخوردار است.

وزیر کشور تصریح کرد: وقتی از اقتصاد دریامحور صحبت می‌شود؛ استان هرمزگان در جایگاه خاصی قراردارد.

وی گفت: در کشور مطالبه حاصل شدن بیست درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از اقتصاد دریا مطرح است و طبیعی است که هرمزگان نقطه مهم و اساسی در این رویکرد است.

وحیدی همچنین به خصیصه فرهنگی مردم استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: دراین استان، مردمانی خونگرم، مهربان و مهمان‌پذیر زیست می‌کنند.

وزیر کشور در خصوص شکل‌گیری تمدن دریایی هم گفت: در شکل گیری تمدن و صنعت، تجارت و بازرگانی دریایی استان هرمزگان جایگاه کلیدی دارد.

وی در خصوص صنعت دریایی گفت: ایزوایکو با داشتن دو حوضچه خشک بزرگترین صنعت کشتی‌سازی کشور است که باید از ظرفیت هایش استفاده شود.
 
 وحیدی با تاکید بر اینکه این صنعت کشتی‌سازی هرمزگان در صورت حمایت، حتی می‌تواند به بزرگترین صنعت کشتی‌سازی در منطقه هم تبدیل شود؛ گفت: باید به حمایت از این دست صنایع در استان هرمزگان حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: زیردریایی که از صنایع مهم دفاع ملی کشور است در همین استان تولید می‌شود که جای توسعه بیشتر دارد.
 
وحیدی با اشاره به اینکه ابر پروژه پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم کشورمان است، خاطرنشان کرد: با وجود این پالایشگاه در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و نشان دادیم تحریم‌ها نتوانست کشورمان را از حرکت و تولید بازدارد.

وزیر کشور افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان هرمزگان اصلا روا نیست بگوییم هرمزگان از بیکاری و فقر رنج می‌برد؛ ثروت، موقعیت ژئوپلیتیک، منابع نفتی و کشاورزی و مهم‌تر از همه مردمان خونگرم این استان است.

وی در این خصوص گفت: اشکالی که در سیستم بروکراسی مان وجود دارد، حاکم شدن عمده دولت در اقتصاد است که این موضوع در نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، موضوعیت ندارد و باید تحول عمیقی در این حوزه صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید اقتصادمان را از دولت محوری خارج کنیم خاطر نشان کرد: باید از نفت فروشی خارج شویم. در این خصوص باید از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرموده اند اگر یک روز نفت بسته شود آن موقع معلوم می‌شود که در کشور چه ثروت و جوهره‌ای داریم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالا نباید در هرمزگان‌ها شاهد بیکاری و فقر باشیم بلکه باید هرمزگان صادرکننده و تزریق بخش الگوی اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان‌ها باشد.

وحیدی تصریح کرد: بالفعل کردن سرمایه‌های کشور با محوریت و مشارکت مردم برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است و البته در این مسیر باید از سرمایه گذاری خارجی هم استفاده لازم را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه کارآفرینی رمز توسعه و پیشرفت است؛ گفت: در کنار کار آفرینی باید دانش بنیانی و بهره وری را اضافه کنیم.

وحیدی اضافه کرد: سه درصد از هشت درصد رشد پیش بینی شده مربوطه به بهره وری است و اینکه از منابع موجود بهترین و مفید‌ترین استفاده را داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره وری بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: هرمزگان باید خود پیشران توسعه باشد و کارآفرینان باید محور اصلی این موفقیت و پیشرانی باشند.

وی گفت: کسانی که علم، خلاقیت، فکر و توان دارند می‌توانند تحول ساز پیشرفت گردند و بحمدا... این ظرفیت موجود است و فقط باید آزاد شود. ملت باید کشور را بسازند و دولت نمی‌تواند جای ملت بنشیند.
 
 وحیدی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و فرهنگی باید با محوریت مردم حل گردد؛ گفت: دولت باید در مسائل امنیتی و دفاعی که آنهم باز در جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم است؛ راهبری کند. تمام اصول گفتمانی کشور با محوریت مردم است و باید این الگو در کشور پیاده و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: نخبگان، خلاقان و دانشگاهیان طرح‌های به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی و الگوی حکمرانی مردمی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و زیست محیطی را باید استخراج کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید بندر عباس به عنوان نماد توسعه در کشور بدرخشد؛ گفت: باید این فضا شکل گیرد که اگر بر فرض مثال صحبت از توسعه بندر شانگ‌های در چین است؛ باید بندر عباس هم به نماد مطرح توسعه کشور در سطح جهانی تبدیل شود.

 وحیدی با بیان اینکه بندر عباس با توجه به موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های بی نظیرش باید در شمار بنادر توسعه یافته دنیا قرار گیرد، تصریح کرد: از مهمترین وظایف استاندار جدید هرمزگان، تجلی سازی ظرفیت‌ها برای تحقق این موضوعات است و باید به صورت جهشی و انقلابی برای تحقق این مهم تلاش کند.

وی در این خصوص با اشاره به تجربه دفاع مقدس که بنا به فرموده حضرت امام (ره) رزمندگان کشور ره صد ساله را یک شبه پیمودند؛ گفت: باید در حوزه اقتصاد هم جهشی و شتابان عمل کنیم.
 
وحیدی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در ایجاد تحول در حوزه اقتصادی کشور؛ گفت: شرط تحقق این کار در گرو آزاد سازی ظرفیت‌های داخلی کشور با مشارکت مردم است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های مدیریتی استاندار جدید هرمزگان، گفت: آقای دوستی برادر بسیار خوش فکر است که بزرگترین پروژه نظیر پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را به نتیجه رسانده است و این پروژه تجلی نماد فناورانه بومی کشور است و طبیعی است که کسی که چنین پروژه بزرگی را مدیریت کرده است توان بالایی دارد.

وحیدی افزود: آقای دوستی یکی از کاندیدا‌های وزارت نفت بوده و این ظرفیت در وی دیده شده بود که در قامت مدیریت یک وزارتخانه بزرگ کشور فعالیت کند و با توجه به این ظرفیت‌ها برای استانداری استان مهم نفتی و بندری هرمزگان انتخاب شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت استان هرمزگان به دنبال فردی بودیم که هم رئیس جمهور و وزرا از وی شناخت و ارتباط نزدیک داشته باشند و هم توانایی مدیریت پروژه‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و دریانوردی و هم در حوزه اجتماعی نظیر محرومیت زدایی و جلب سرمایه گذاری داشته باشد؛ گفت: مجموعه این شاخصه‌ها را آقای دوستی دارد و ان شاا... در مسئولیت خود موفق عمل خواهد کرد.

 وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت امنیت خلیج فارس، گفت: جمهوری اسلامی ایران با عزت و قدرت امنیت خلیج فارس را نگه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد که قدرت‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ماجراجویی در منطقه مان باشند.

وی در همین خصوص گفت: امنیت امروز خلیج فارس با تلاش ایران اسلامی تامین شده و کشور‌های منطقه خود توانایی تامین این امنیت را دارند و نیازی به حضور کشور‌های دیگر نیست.

وحیدی با اشاره به اینکه دست همکاری را با کشور‌های همسایه می‌گیریم و اجازه فتنه گری در منطقه به کشور‌هایی نظیر آمریکا را نمی‌دهیم، عنوان کرد: امیدواریم حاکمان کشور‌های منطقه اجازه ندهند امنیت خودشان به خاطر فعالیت‌های مخربانه صهیونیست‌های جنایتکار و کودکش کش به خطر افتد.با کشور‌های منطقه مشکلی نداریم و به دنبال همکاری‌های متقابل هستیم. 

وزیر کشور تصریح کرد: امروز نیرو‌های نظامی کشور اهم از ارتش و سپاه در خلیج فارس حضور دارند و در راستای امنیت منطقه تلاش می‌کنند.

 وحیدی با اشاره به این واقعیت که آمریکا در هر جایی از دنیا که رفته است؛ فتنه ایجاد کرده است؛ گفت: در همین فاجعه اخیر در افغانستان که باعث شهادت و مجروحیت صد‌ها نفر شد؛ فتنه آمریکایی بوده است.

وی در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها به طرق‌های مختلف به داعش با ارسال مهمات و امکانات از طریق هواپیما کمک کرد و حتی در جابجایی آن‌ها هم به افغانستان سهیم است.

وحیدی با بیان اینکه کشور‌های بیگانه دل شان به حال منطقه نمی‌سوزد؛ گفت: حضور صهیونیست‌ها در منطقه برای منطقه مضر است.

گسترش تبادلات مرزی دریایی از دیگر محور‌های مورد اشاره دکتر وحیدی بود و دراین خصوص گفت: باید تبادلات مرزی و تجاری با کشور‌های حوزه خلیج فارس باید توسعه یابد و در این بستر جمهوری اسلامی از دوستی و تعامل با کشور‌های همسایه و مسلمان همواره استقبال می‌کند.
 
 وحیدی با اشاره به اهمیت جزایر خلیج فارس که نگین این دریاست، گفت: این جزایر باید آباد و به محلی برای گسترش تجارت و توسعه متقابل منجر شود.

وزیر کشور در بخش بعدی صحبت‌های خود از زحمات چهار ساله آقای همتی استاندار سابق قدردانی کرد و گفت: چهار سال خدمات صادقانه و پرتلاش در هرمزگان انجام داد و روحیه مثبت، همکاری و یکی دانستن اش به واقع ستودنی است و تلاشش در فعالیت‌های اقتصادی قابل تقدیر است.

وی گفت: تغییرات مدیریتی امری طبیعی و زمینه برای دمیده شدن نفس جدید است و انشاا.. این تغییرات سبب پیشرفت و توسعه شود و حتما از توانمندی اش استفاده می‌شود.

وزیر کشور در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت بهره گیری از جوانان مستعد و توانمند هرمزگان از سوی استاندار جدید در روند توسعه استان؛ خاطر نشان کرد: همه ما با هم از جمله برادران و خواهران اهل سنت و علما و نخبگان اهل سنت از جمله در استان هرمزگان، همه یکی هستیم و یک ملت هستیم؛ افتخارات ایران برای همه ایرانی‌ها است که وفادارانه برای عزت کشور خود بایستند در مقابل دشمن سینه سپر کنند و بحمدالله این چنین است.
 
 
انتهای پیام/