تغییر عنوان سایت در گوگل

یکی از نکات مهمی که می تواند روی ترافیک وب سایت ها و همچنین امتیاز و جایگاه آن ها در میان سایر سایت ها تاثیر بگذارد عنوان وب سایت است. در صورتی که عنوان وب سایت شما مناسب باشد می تواند منجر به جذب ترافیک ببشتر و رنک بهتری برای سایت شما شود. اما اگر سایت شما دارای عنوان ضعیفی باشد می تواند وب سایت شما را از نگاه کاربران دور نگه دارد.

انتخاب یک عنوان مناسب برای وب سایت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در صورت مناسب نبودن عنوان سایت، گوگل آن عنوان را تغییر خواهد داد. در صورت انتخاب صحیح عنوان صفحات وب سایت می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت تان جذب نموده و ترافیک بالایی بدست آورید.

در برخی از مواقع اتفاق افتاده است که گوگل عنوان سئو یک سایت را تغییر می دهد که این اقدام از سوی گوگل می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. در واقع گوگل برای این که بتواند به شما جایگاه مناسبی در نتایج جست و جو دهد عنوان های صفحه شما را به صورت کاملا دقیق برسی می نماید. در صورتی که شما در انتخاب عناوین صفحات سایت خود مواردی را رعایت نکرده باشید گوگل آن عنوان را تغییر خواهد داد.

چرا گوگل به عنوان سایت ها اهمیت می دهد؟

هنگامی که کاربران برای جست و جو کردن مطلبی وارد گوگل می شوند گوکل تمام تلاش خود را می کند تا بهترین و مرتبط ترین محتوا ها را به کاربران پیشنهاد دهد. بنابر این برای این کار به دو چیز در سایت شما اهمیت ویژه ای می دهد و متناسب با همان سایت شما در در جایگاه بالاتری قرار می دهد. یکی از آن ها عنوان سایت شما و دیگری توضیحات متا می باشد.

در این صورت برای این که گوگل تمام صفحات وب سایت شما را مورد برسی قرار دهد و متناسب با آن به شما امتیاز و رتبه بدهد شما باید به عنوان و توضیحات متا سایت خود توجه نمایید و از کلمات کلیدی مناسبی در ان ها استفاده کنید. در این صورت هم رنک بالایی دریافت خواهید نمود و هم گوگل عنوان شما را تغییر نخواهد داد.

عنوان متا

یکی از نکات بسیار مهمی که باعث می شود تا گوگل عنوان شما را تغییر ندهد توجه به عنوان متا و استفاده صحیح از آن است. در واقع هدف از تولید محتوا در یک وب سایت جذب کاربران بیشتر به سایت است و این مهم زمانی میسر خواهد شد که شما در سایت خود محتوا هایی ارزشمند و جذاب قرار دهید.

برای این که بتوانید محتوایی جذاب تولید نمایید و کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنید روش های بسیار گوناگونی وجود دارد که از میان آن ها می توان به عنوان مناسب و مفید اشاره نمود. در واقع برای این که کاربران به سایت شما مراجعه کرده و اقدام به مطالعه محتوای شما کنند با اولین چیزی که مواجه می شوند عنوان صفحه شما است.

پس شما باید عنوانی جذاب تولید نمایید تا کاربران با دیدن آن به کلیک کردن ترغیب شوند. در این صورت هرچه کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه نمایند شما با ترافیک بالا تر و جایگاه بهتری در رتبه بندی نتایج جست و جو مواجه خواهید شد.

پس می توان گفت که سایت شما به وسیله عنوان آن توسط کاربران بررسی و انتخاب می شود. در نتیجه هرچه عنوان شما مناسب تر و همچنین از دید کاربران شگفت انگیز تر باشد کاربران بیشتری به وب سایت شما جذب خواهند شد و این عامل می تواند روی سئو سایت شما نیز تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

چه نکاتی را در نوشتن عنوان سایت باید رعایت کنیم؟

برا این که بتوانید عنوان مناسبی برای سایت خود ایجاد نمایید نیاز به رعایت برخی نکات خواهید داشت. به عنوان مثال شما باید از توضیحات متا مناسب برای سایتی که در آن صفحه قرار دارد استفاده کنید. به علاوه باید به مواردی که هدف کاربران از سرچ کلمه یا عبارتی می باشد توجه نموده و متناسب با نیاز آن ها عمل کنید وهمچنین از عنوان کوتاه برای سایت خود استفاده نکنید.

برای نوشتن یک عنوان مناسب توصیه می شود که تعداد کاراکتر های عنوان از 65 تا بیشتر نباشد و همچنین از عناوین تکراری برای صفحات استفاده نشود چرا که می تواند خطا شناخته شود و در رتبه بندی وب سایت تاثیر منفی داشته باشد. بهتر است که در نوشتن عنوان صفحه از دو تا سه کلمه کلیدی استفاده نمود همچنین ضروری است تا میان عنوان صفحه و محتوای آن ارتباط وجود داشته باشد.

سخن پایانی

برای این که بتوانید عنوان صفحه خود را مشخص کنید و گوگل در آن تغییری ایجاد نکند باید به عنوانی که می نویسید توجه ویژه ای داشته باشید و نکاتی را در ایجاد آن رعایت نمایید. در این صورت ترافیک و رنک بالایی دریافت خواهید نمود.