شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد

۲۶۶۶۴ صندلی دانشگاه دولتی در سال ۱۴۰۰ خالی ماند!

در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دانشگاه‌های دولتی ۳۰۱۲۵ بوده که ظرفیت دانشگاه‌ها در این خصوص ۵۶۷۸۹ بوده و صندلی‌های خالی ۲۶۶۶۴ تعداد است و درصد خالی صندلی‌ها هم ۴۶.۹۵ بوده است.

۲۶۶۶۴ صندلی دانشگاه دولتی در سال ۱۴۰۰ خالی ماند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آمار ظرفیت، تعداد قبولی و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها طی دو سال گذشته برای آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه‌های مختلف کشور اعلام شد.

آخرین آمار پذیرفته شدگان، تعداد قبولی و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها طی دو سال گذشته برای آزمون کارشناسی ناپیوسته اعلام شد: در دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها تعداد ۳۵.۲۹ دانشجو پذیرفته شده اند که ظرفیت صندلی‌ها ۵۵۱۰۳ بوده اند و صندلی‌های خالی هم با آمار ۲۰۰۷۴ رو به رو بوده اند و درصد خالی صندلی‌ها ۳۶.۴۳ بوده است.

در سال ۹۹ برای دانشگاه‌های دولتی روزانه تعداد دانشجو ۲۱۱۶۲ پذیرفته شده اند که ظرفیت صندلی‌ها ۵۰۵۷۹ بوده اند و صندلی‌های خالی هم با آمار ۲۹۴۱۷ رو به رو بوده اند و درصد خالی صندلی‌ها ۵۸.۱۶ بوده است.

 در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دانشگاه‌های دولتی ۳۰۱۲۵ بوده که ظرفیت دانشگاه‌ها در این خصوص ۵۶۷۸۹ بوده و صندلی‌های خالی ۲۶۶۶۴ تعداد است و درصد خالی صندلی‌ها هم ۴۶.۹۵ بوده است.

دانشگاه های نوبت دوم 

 در دانشگاه‌های نوبت دوم یا شبانه در سال ۹۸ آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان ۳۰۲۶۶، ظرفیت ۸۲۶۹ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۲۱۹۹۷ و درصد خالی ۷۲.۶۸ بوده است.

 در سال ۹۹ آمار ظرفیت دانشگاه‌های نوبت دوم برای پذیرش دانشجویان ۲۹۳۸، ظرفیت ۱۷۲۹۸ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۴۳۶۰ و درصد خالی ۸۳.۲ بوده است.

 در سال ۱۴۰۰ آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان ۱۸۷۷۷، ظرفیت ۴۸۱۶ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۳۹۶۱ و ۷۴.۳۵ درصد خالی بوده است.

دانشگاه های غیر انتفاعی

 در دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سال ۹۸ آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان ۱۶۹۷۸، ظرفیت ۱۷۱۷۴۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۵۴۷۶۲ و ۹۰.۱۱ درصد خالی بوده است.

 آمار ظرفیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سال ۹۹ برای پذیرش دانشجویان ۶۹۹۱، ظرفیت ۱۵۹۷۴۶ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۵۲۷۵۵ و ۹۵.۶۲ درصد خالی بوده است.

آمار ظرفیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۰ برای پذیرش دانشجویان ۱۱۲۱۶، ظرفیت ۱۴۴۷۲۵ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۳۳۵۰۹ و درصد خالی ۹۲.۲۵ بوده است.

دانشگاه های مجازی دولتی 

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در مجازی دولتی در سال ۹۸ برای پذیرش دانشجویان ۳۲، ظرفیت ۱۲۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۸۸ و درصد خالی ۷۳.۳۳ بوده است.

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در مجازی دولتی در سال ۹۹ برای پذیرش دانشجویان ۲۰، ظرفیت ۱۲۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۰۰ و درصد خالی ۸۳.۳۳ بوده است.

آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در مجازی دولتی در سال ۱۴۰۰ برای پذیرش دانشجویان ۵۸، ظرفیت ۱۲۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۶۲ و درصد خالی ۵۱.۶۷ بوده است.

دانشگاه های مجازی غیر انتفاعی

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در مجازی غیر انتفاعی در سال ۹۸ برای پذیرش دانشجویان ۲۲۹، ظرفیت ۴۸۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۲۵۱ و درصد خالی ۵۲.۲۹ بوده است.

آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در مجازی غیر انتفاعی در سال ۹۹ برای پذیرش دانشجویان ۲۰۵، ظرفیت ۴۸۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۲۷۵ و درصد خالی ۵۷.۲۹ بوده است.

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در مجازی غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۰ برای پذیرش دانشجویان ۳۴۹، ظرفیت ۵۶۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۲۱۱ و درصد خالی بوده ۳۷.۶۸ است.

دانشگاه های شهریه پرداز

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در شهریه پردازها در سال ۹۸ برای پذیرش دانشجویان ۰، ظرفیت ۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۰ و درصد خالی ۰.۰۰ بوده است.

آمار ظرفیت دانشگاه‌ها در شهریه پردازها در سال ۹۹ برای پذیرش دانشجویان ۲۱۵، ظرفیت ۲۴۲ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۲۷ و درصد خالی ۱۱.۱۶ بوده است.

دانشگاه های ظرفیت مازاد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای ظرفیت مازاد در سال ۹۸ برای پذیرش دانشجویان ۸۰، ظرفیت ۷۸ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها منفی ۲ و درصد خالی منفی ۲. ۵۶ بوده است.

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای ظرفیت مازاد در سال ۹۹ برای پذیرش دانشجویان ۰، ظرفیت ۰ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۰ و درصد خالی بوده ۰.۰۰ است و در سال ۱۴۰۰ هم آمار به همین صورت دیده می‌شود.

دانشگاه های پردیس خودگردان

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای پردیس خودگردان در سال ۹۸ برای پذیرش دانشجویان ۹۰، ظرفیت ۸۶ و درصد خالی منفی ۴ مانده دانشگاه‌ها و منفی ۴.۶۵ درصد خالی بوده است و همین آمار در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت رقم صفر دیده می‌شود.

تمامی دانشگاه های کشور 

آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای کل دانشگاه‌ها در سال ۹۸ برای پذیرش دانشجویان ۶۰۷۰۷، ظرفیت ۲۵۷۸۷۳ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۹۷۱۶۶ و درصد خالی ۷۶.۴۵ بوده است.

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای کل دانشگاه‌ها در سال ۹۹ برای پذیرش دانشجویان ۳۱۵۳۱، ظرفیت ۲۲۸۴۶۵ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۹۶۹۳۴ و درصد خالی ۸۶.۲۰ بوده است.

 آمار ظرفیت دانشگاه‌ها برای کل دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ برای پذیرش دانشجویان ۴۷۰۳۶، ظرفیت ۲۲۱۲۹۸ و درصد خالی مانده دانشگاه‌ها ۱۷۴۲۶۲ و درصد خالی ۷۸.۷۵ بوده است.