شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین#گفتگو

مدیر نرم‌افزاری سابق پنتاگون: نبرد هوش مصنوعی را به چین باخته‌ایم

مدیر نرم‌افزاری سابق پنتاگون: نبرد هوش مصنوعی را به چین باخته‌ایم

مدیر نرم افزاری سابق پنتاگون در گفتگو با فایننشال تایمز، چین را پیروز نبرد در زمینه هوش مصنوعی با آمریکا دانست و گفت که چین به‌ خاطر پیشرفت‌هایش در زمینه تکنولوژی در مسیر سلطه جهانی قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طبق ارزیابی‌های اطلاعاتی غرب، چین که عنوان دومین اقتصاد برتر جهان را دارد، طی یک یا چند دهه آینده بسیاری از تکنولوژی‌های نوظهور را تحت سلطه خود خواهد گرفت، خصوصاً تکنولوژی‌هایی از قبیل هوش مصنوعی، زیست‌شناسی مصنوعی و ژنتیک.

نیکولاس شایلان، اولین مدیر نرم افزاری پنتاگون که در اعتراض به سرعت کند تحول فناوری در ارتش آمریکا استعفا کرد، گفت شکست در پاسخگویی، آمریکا را در خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: ما در 15 تا 20 سال آِینده، دیگر هیچ شانسی برای رقابت با چین نخواهیم داشت؛ همین الآنش هم دیگر تمام شده است، به عقیده من دیگر تمام شده است؛ صحبت راجع به اینکه کار به جنگ می‌کشد یا نه، بی‌اساس خواهد بود.

او گفت که چین قرار است بر آینده جهان تسلط داشته و همه چیز را از روایت‌های رسانه‌ای گرفته تا ژئوپلیتیک تحت کنترل داشته باشد.

شایلان، سرعت کم نوآوری، عدم تمایل شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل به همکاری با دولت در زمینه هوش مصنوعی و بحث‌های اخلاقی گسترده در مورد این فناوری را از عاملان وضع موجود دانست.

گوگل هنوز، در خارج از ساعت کاری، اظهار نظری در این باره نداشته است.

شایلان اما گفت که "شرکت‌های چینی موظف به همکاری با دولتشان هستند و دارند بدون توجه به اخلاقیات، سرمایه‌گذاری ‌های کلانی در حوزه هوش مصنوعی انجام می‌دهند." او همچنین دفاع سایبری آمریکا در برخی از ادارات دولتی را "در حد مهدکودک" توصیف کرد.

شایلان در ابتدای ماه سپتامبر با اعتراض به اینکه مقامات نظامی بارها و بارها مسئول پروژه‌های سایبری شدند که تجربه آنها را نداشتند، استعفای خود را اعلام کرد.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت که فرانک کندال، دبیر نیروی هوایی این کشور، در ملاقاتی با شایلان، توصیه‌های او درباره توسعه نرم‌افزاری آتی این سازمان را موردبحث قرار داده و از مشارکت وی تشکر کرده است.

انتهای پیام