شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمند#وزارت#فرهنگ#فرهنگ و ارشاد

پیام تسلیت سرپرست معاونت امور هنری برای درگذشت کفشچیان مقدم

پیام تسلیت سرپرست معاونت امور هنری برای درگذشت کفشچیان مقدم

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت اصغر کفشچیان مقدم هنرمند و مدرس هنر را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت خود برای درگذشت اصغر کفشچیان مقدم نوشته است: «افسوس که معلم عاشق و هنرمند دیگری از میان ما رفت. دکتر اصغر کفشچیان مقدم هنرمند، استاد و پژوهشگر هنر سال‌ها در زمینه آموزش و پژوهش هنر با شناخت پیشینه هنر ایران و جهان و توجه به تحولات هنر معاصر و رویکردهای هنر جدید فعالیت کرد. دغدغه آموزش و پژوهش هنر و جوانان مستعد و علاقه مند هنر را داشت و با بیان نظرات و پیشنهادهای تخصصی رویدادها و دوسالانه‌های تجسمی را همراهی می‌کرد.

درگذشت این هنرمند، استاد و پژوهشگر هنر را به خانواده ارجمندش، دوستان و همکاران، دانشجویان هنر و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای زنده نام کفشچیان مقدم رحمت و مغفرت الهی آرزومندم.»

اصغر کفشچیان مقدم متولد ۱۳۴۲ مشهد بود. او دکترای هنرهای تجسمی داشت و به عنوان طراح، نقاش، هنرمند حوزه هنر جدید و پژوهشگر و عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت می‌کرد. از سوابق وی می‌توان به انتشار کتاب‌های مجموعه کاریکاتور، چاپ آثار کاریکاتور در نشریات داخلی، مدیر گروه نقاشی و مجسمه سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی هنری اشاره کرد.