به گزارش برنا؛ کورتوا پس از پایان بازی رده‌بندی به خبرنگاران گفته: این بازی تنها برای پول بود و باید صادقانه درباره آن صادقانه رفتار کنیم. این بازی را تنها به این دلیل بازی کردیم که پول بیشتری برای یوفا داشت و یک بازی اضافه برای تلویزیون پخش می‌شد.

دروازه‌بان تیم بلژیک در ادامه افزود: بازی خوبی برای ما بود زیرا مقابل ایتالیا بازی کردیم و برای ایتالیا هم بازی خوبی بود زیرا یک دیدار مقابل بلژیک بود. قطعا هر کسی می‌گوید دوست دارد در این بازی حضور داشته باشد اما به هر دو تیم نگاه کنید که چقدر بازیکن‌های‌شان تغییر کرده. اگر هر دو تیم در فینال بودند بازیکنان دیگری در زمین حضور پیدا می‌کردند. این مسئله نشان می‌دهد ما بیش از حد بازی کرده‌ایم.

کورتوا در ادامه افزود: در ماه ژوئن ۴ بازی در لیگ ملت‌ها وجود دارد. چرا؟ سال آینده باید در ماه نوامبر در جام جهانی باشیم و تا اواخر ژوئن دوباره بازی کنیم. ما مصدوم می‌شویم و هیچ کس دیگر به فکر بازیکنان نیست. پس از یک فصل طولانی شما باید بازی‌های بیشتری را انجام دهید. سپس ۲ هفته‌ام تعطیلات داشته باشید. این تعطیلات برای بازیکنانی که می‌خواهند ۱۲ ماه در بالاترین سطح بازی کنند کافی نیست. اگر چیزی نگویم اوضاع مانند همیشه خواهد بود. سپس سوپرلیگ اتفاق می‌افتد اما آن هم چیزی جز بازی‌های اضافه نیست. مثل جام کنفرانس اروپا یا هر نامی. مثل همیشه این اتفافات می‌افتد. برای سوپرلیگ ناراحت می‌شوند اما به بازیکنان اهمیتی نمی‌دهند. بازیکنان دائما مصدوم می‌شوند. باید از ما مراقبت شود. ما ربات نیستیم.