شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#تحریم

استقبال فلسطین از اقدام شرکت "نایک" در تحریم رژیم صهیونیستی

استقبال فلسطین از اقدام شرکت "نایک" در تحریم رژیم صهیونیستی

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد، تصمیم شرکت «نایک» مبنی بر توقف فروش محصولات آن در فروشگاه‌های اسرائیلی بر این موضوع تاکید دارد که این شرکت، اسرائیل را یک رژیم نژادپرست می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ‌شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین، تلاش جنبش‌های حامی ملت فلسطین و فعالیت جامعه مدنی فلسطینی در شناساندن و افشای چهره واقعی اسرائیل و نظام تبعیض نژادی آن به جهان را ستود و تاکید کرد، رژیم صهیونیستی به بیانیه‌ها در محکومیت آن اهمیتی نمی‌دهد اما عملاً و به وضوح تحت تأثیر کمپین‌های تحریم و اعمال تحریم‌ها قرار گرفته است.

این اظهارات پس از آن ایراد شد که شرکت نایک از تصمیم خود برای توقف محصولاتش به نمایندگی‌های داخل اراضی اشغالی خبر داد.

شرکت نایک اعلام کرد، ادامه رابطه کاری میان این شرکت و فروشگاه‌های اسرائیلی دیگر در راستای سیاست‌ها و اهداف این شرکت نیست.

در همین راستا، جنبش تحریم اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، امروزه چندین شرکت متوجه شده‌اند که همدستی تجاری آنها با نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی، آنها را در جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت دخیل می‌کند که این امر بر اعتبار و فعالیت آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

در این بیانیه همچنین آمده است، صرف نظر از تصمیم اخیر شرکت نایکی که به همدستی با نظام آپارتاید خاتمه داده، نقطه آغازی برای پایان دادن به روابط آن با شرکت «دلتا گلیل»، بزرگترین تولید کننده و فروشنده در صنعت نساجی اسرائیلی است.

انتهای پیام