شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

تشکیلات خودگردان: اظهارات بنت درباره تشکیل کشور فلسطین مردود است

تشکیلات خودگردان: اظهارات بنت درباره تشکیل کشور فلسطین مردود است

سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که صلح تنها در صورت پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، نبیل ابو ردینه، سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی به اظهارات اخیر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تشکیل کشور فلسطین واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: رژیم اشغالگر جوهره تروریسم است و اظهارات نخست وزیر این رژیم که گفته بود کشور فلسطین تشکیل نمی‌شود چون "تروریستی" است، مردود است و بیان کننده ایدئولوژی استعمارگری است.

ابو ردینه ادامه داد: کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی توسط جهان به رسمیت شناخته می‌شود و از سال ۲۰۱۲ عضو ناظر سازمان ملل است و نیازی به پذیرش و یا عدم پذیرش آن از سوی بنت نیست و ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی از حق و حقوقشان چشم پوشی نخواهند کرد.

وی افزود: صلح تنها در صورت پایان یافتن اشغالگری اسرائیل در اراضی و اماکن مقدس ما محقق خواهد شد و ملت فلسطین از حق و حقوق و همچنین مقدساتشان چشم ‍پوشی نخواهند کرد و همچنان از خاکشان حفاظت خواهند کرد.

ابو ردینه در پایان گفت: صلح و امنیت تنها از طریق نقشه راه تعیین شده توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در سخنرانی اخیرش در سازمان ملل متحد محقق خواهد شد، سخنرانی که عباس در آن بر ضرورت دستیابی به صلح همه جانبه و عادلانه از طریق پایان اشغالگری و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تاکید شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته مجدداً مخالفت خود را با تأسیس کشور مستقل فلسطین اعلام کرد و مدعی شد که این اقدام به احتمال زیاد به معنای تشکیل «دولتی تروریستی» در مرزهای اراضی اشغالی است.

انتهای پیام