شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهر تهران#فرهنگ

با حضور حجت الاسلام قرائتی؛

دوره سی‌ام درسهایی از قرآن آغاز می‌شود

دوره سی‌ام درسهایی از قرآن آغاز می‌شود

همایش افتتاحیه سی امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی و حجت الاسلام موحدی نژاد در تالار فرهنگ شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش افتتاحیه سی امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و پایه ششم ابتدایی دیروز یکشنبه ۱۸ مهر ماه با حضور حجت الاسلام استاد قرائتی برگزار شد.

در این همایش به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از دانش آموزان و کارشناسان قرآن عترت و نماز برخی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در تالار فرهنگ آموزش و پرورش واقع در خیابان حافظ حضور داشتند.

اولین برنامه درس‌هایی از قرآن دوره سی‌ام توسط حجت الاسلام استاد قرائتی ارائه و ضبط شد. این برنامه در ۲۲ مهر روز پنجشنبه بعد از اذان مغرب از شبکه اول سیما و روز یکشنبه از سیمای قرآن پخش می‌شود.

در ابتدایی این برنامه حجت الاسلام موحدی نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گزارش مختصری از چگونگی اجرای دوره بیست و نهم مسابقه در فضای مجازی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارائه داد و بیان اینکه این آزمون در سال‌های قبل به صورت حضوری برگزار می‌شد با توجه به شرایط کرونایی کشور در دو سال اخیر در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه برگزار می‌شود. در دوره بیست و نهم مسابقه که با استقبال دانش آموزان متوسطه و پایه ششم ابتدایی مواجه شد و تعداد ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان که بیشترین امتیاز را کسب کردند کارت هدیه بانکی ۸۰ هزار تومانی و لوح تقدیر حاج آقا قرائتی را دریافت می‌کنند.

موحدی نژاد در ادامه با بیان اینکه قرآن ما را به کار و تلاش در همه زمینه‌ها دعوت کرده و نباید فرصت‌ها را به بهانه‌های مختلف از جمله شرایط کرونایی کشور از دست بدهیم با برشمردن ویژگی‌های استاد قرائتی، ایشان را الگوی مناسبی برای تلاش و مدیریت زمان معرفی کرد که در هر شرایطی به مطالعه، تحقیق و تألیف ادامه می‌دهد. چنانچه در این موقعیت به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایشان اوقات بیشتری را در منزل حضور داشتند موفق به تألیف سه عنوان کتاب و تهیه و ضبط بیش از ۲۰۰۰ کلیپ چند دقیقه‌ای حاوی مطالب مختلف قرآنی و دینی شدند.