به گزارش برنا و به نقل از پایگاه‌ خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی در دومین نشست ستاد هفته تربیت بدنی که امروز با حضور همه اعضا در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با تبریک آغاز ماه مبارک ربیع از برنامه‌ریزان و سیاست گذاران هفته تربیت بدنی قدردانی کرد و گفت: به تمام تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای برنامه های این ستاد احترام می گذاریم و از تمامی برنامه های خلاقانه که در نشست‌های تخصصی مطرح می شود استقبال می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از تلاش های سایر ارگان‌ها و نهادهای مختلف که در مسیر توسعه ورزش گام های موثری برداشته اند و برای هفته تربیت بدنی برنامه های ویژه ای دارند تشکر می کنم.

او با اشاره به اهمیت هفته تربیت در راستای فرهنگ سازی با هدف عمومی سازی ورزش در اقصی نقاط کشور از روسای فدراسیون‌ها خواست تا در ایام این هفته به استان‌ها سفر کنند و جلسات تخصصی را با ورزشکاران، جوانان و افراد کلیدی استان و هیات‌ها داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش احترام به پیشکسوتان را یکی از آموزه های اخلاقی و ارزشی مستتر در ورزش اعلام کرد و گفت: در هفته تربیت بدنی باید برنامه‌هایی برای تجلیل از پیشکسوتان داشته باشیم و قدردان تلاش های شان باشیم و اعلام کنیم هنوز در ورزش ایران مرام و معرفت نقش آفرین است.

او در ادامه لطماتی که شیوع ویروس کرونا به صاحبان مشاغل ورزشی وارد ساخته را مورد توجه قرار داد و افزود: به مناسبت هفته تربیت بدنی در برخی از سالن های ورزشی که به خاطر کرونا بسته شده می‌توانیم آیین بازگشایی داشته باشیم. مردم باید بدانند همچنان در ورزش، مرام و معرفت وجود دارد.

دکتر سجادی گفت: مردم باید حس کنند که ورزش به محلات و خیابان آمده است و برای رسیدن به این مهم باید موج جدیدی در ورزش کشور ایجاد کنیم. در این دوره از برنامه‌های هفته تربیت بدنی باید تغییرات و تحول گسترده‌ای را داشته باشیم و با تغییراتی که در کشور صورت گرفته باید در ورزش نیز این تحول صورت بگیرد.