شهر خبر

نظر منفی برخی سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا درباره نامزدی ترامپ

نظر منفی برخی سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا درباره نامزدی ترامپ

براساس گزارش‌ها، برخی جمهوری‌خواهان سنای آمریکا امید دارند که دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید نامزدی خودش را اعلام نکند، خصوصا پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲.

به گزارش ایسنا، چندین سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه به پایگاه خبری هیل گفتند که آنها نمی‌خواهند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در راس حزب آنها باشد.

یک سناتور جمهوری‌خواه که تاکید داشت دیدگاه او در کنفرانس جمهوری‌خواهان بسیار دیده شد، گفت: فکر می‌کنم اوضاع ما وقتی او در هیچ جریانی نباشد، بهتر باشد. او خودشیفته‌ است. او از روی لجبازی در مناظره با بایدن، انتخابات را کنار زد و سنا را دور انداخت.  

این قانونگذار آمریکایی به اولین و تنها مناظره انتخاباتی ترامپ و جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و نفوذ این رهبر سابق کاخ سفید روی مشارکت جمهوری‌خواهان در انتخابات ویژه جورجیا که تنها چند هفته پیش از رفتن او برگزار شد، اشاره داشت.

بسیاری معتقدند که ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ موجب بی‌اعتمادی جمهوری‌خواهان به انتخابات شد و در نتیجه آنها به جای رفتن به پای صندوق رای در خانه‌هایشان ماندند و در نهایت دو کرسی سنا از ایالت جورجیا از قرمز جمهوری‌خواهان به نفع آبی دموکرات‌ها چرخید.

یک جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید که میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا جزو سناتورهایی است که عمیقا با نامزدی ترامپ برای ۲۰۲۴ مخالف است. این جمهوری‌خواه اهل کنتاکی معمولا هدف انتقادات ترامپ قرار می‌گیرد و این هفته دوباره استراتژی افزایش سقف بدهی‌های او هدف این رئیس‌جمهوری سابق قرار گرفت. مک‌کانل اما از اشاره به این حملات یا نام بردن از ترامپ خودداری کرد.

دونالد ترامپ هنوز رسما برنامه‌ای مبنی بر شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نکرده است اما در گردهمایی‌های خود به صورت ضمنی به آن اشاره داشته و در این اواخر گفته بود به دلایل قوانین مالی کمپین باید تا بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ صبر کند.

براساس گزارش هیل، تنها تعداد معدودی از سناتورها در کنفرانس جمهوری‌خواهان خواستار مشارکت دوباره ترامپ در انتخابات بودند. حتی آن تعدادی که موافق حضور او هستند، مایل نیستند که این اتفاق پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ رخ دهد چون آنها تلاش دارند تا اکثریت این مجلس کنگره آمریکا را بعد از شکست در ۲۰۲۰ دوباره پس بگیرند.

سناتور ران جانسون که متحد ترامپ است، گفت: انتخابات ۲۰۲۲ باید درباره دولت بایدن و فجایع ناگهانی آن باشد، بنابراین هر آنچه باعث برهم زدن تمرکز مردم روی حاکمیت دموکرات‌ها بر این کشور شود، توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام