شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه

مدودف: منتظریم تا رهبران مسئولیت‌پذیر در اوکراین روی کار بیایند

مدودف: منتظریم تا رهبران مسئولیت‌پذیر در اوکراین روی کار بیایند

مدودف در مقاله‌ای نوشته است، روسیه منتظر می‌ماند تا رهبران مسئولیت‌پذیر در اوکراین در راس کار قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) در مقاله‌ای با عنوان "چرا تماس‌ها با دولت اوکراین بی نتیجه است؟" برای روزنامه کومرسانت نوشت: روسیه در انتظار روی کار آمدن رهبران مسئولیت‌پذیر در اوکراین است که هدفشان ایجاد حقوق برابر و روابط مشترک است نه تقابل با روسیه که به جنگ ختم می‌شود.

وی در ادامه نوشته است: ما باید تا زمان روی کار آمدن رهبران مسئولیت‌پذیر در اوکراین منتظر بمانیم. هدف آنها ایجاد شرایط مبتنی بر حقوق برابر و روابط متقابل با روسیه است. روسیه می‌داند که چطور باید منتظر باشد. ما مردمان صبوری هستیم.

مدودف تاکید کرد: اوکراین در حال حاضر تحت امر و نفوذ مستقیم دولتی خارجی است و به طور کامل به غرب وابسته است. اتحاد جماهیر شوروی فضای کافی را برای شکل گیری سیاست داخلی متحدان ژئوپلیتیک خود در نظر گرفت چون می‌دانست در غیر این صورت ممکن است این روند به تحولات خطرناکی ختم شود مانند آنچه که در سال ۱۹۵۶ در مجارستان یا در سال ۱۹۶۸ در چکسلواکی رخ داد. این برگرفته از یک منطق ساده عملگرایی بود.

این مقام روس همچنین ادامه داد: وابستگی در سراسر اوکراین وجود دارد، از نقل و انتقال پول نقد به اقتصاد که شامل کمک گرفتن از آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شود تا کنترل مستقیم سرویس‌های ویژه اوکراینی توسط حامیان آمریکایی‌شان.

انتهای پیام