شهر خبر

رئیس جمهور صربستان: فلسطین هرگز تنها نمی‌ماند

رئیس جمهور صربستان: فلسطین هرگز تنها نمی‌ماند

رئیس جمهوری صربستان در دیدار با وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد، فلسطین هرگز تنها نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین به همراه سفیر فلسطین در صربستان با الکساندر ووچیج، رئیس جمهوری این کشور در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

رئیس جمهور صربستان به صورت عامدانه فلسطین را جزو نخستین دیدارهای خود با هیئت های شرکت کننده در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قرار داد که شصتمین سالروز تاسیس خود را جشن گرفته است.

ووچیج در این دیدار بابت مشارکت فلسطین در این نشست ابراز خوشحالی کرده و گفت، کشورش هرگز سفارتش را به قدس منتقل نخواهد کرد و کاملا به قوانین بین المللی پایبند است.

وی همچنین از گسترش روابط کشورش با فلسطین استقبال و نسبت به نشست کمیته مشترک صربستان و فلسطین در آینده نزدیک ابراز تمایل کرد.

المالکی هم از استقبال ووچیج از وی و اینکه نخستین دیدارهای خود را به مقامات فلسطینی اختصاص داده قدردانی کرد و گفت، این اقدام بیانگر عمق روابط دو کشور، اهمیت آن در نزد رئیس جمهوری صربستان است و باید برای تعمیق این روابط از طریق رایزنی های سیاسی در سطح وزارت خارجه و آغاز به کار کمیته وزارتی مشترک تلاش شود.

وی بر هماهنگی دیدگاه‌ها پیرامون نقشی که جنبش عدم تعهد باید در مرحله آتی ایفا کند و نیز آمادگی فلسطین برای همکاری با صربستان برای انجام این مهم تاکید کرد.

وزیر خارجه فلسطین به موضع دولت جدید رژیم صهیونیستی درباره موضوع مذاکرات و راهکار تشکیل دو کشوری، اظهارات نخست وزیر این رژیم در مخالفت با مذاکره با فلسطین و پذیرش حق آزادی و استقلال فلسطینیان، مخالفت وی با راهکار تشکیل دو کشوری و ممانعت از تشکیل کشور فلسطین پرداخت.

وی همچنین مواضع دولت آمریکا را درباره نزاع میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و نیز تاخیر این دولت را در عملی کردن حرفهای خود بیان کرد.

رئیس جمهور صربستان در پایان این دیدار اعلام کرد، کشورش از فلسطین و مساله آن حمایت می کند و صربستان و فلسطین هرگز ناامید نمی‌کنند.

انتهای پیام