شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#وزارت خارجه#کردستان#کردستان عراق

واکنش وزارت خارجه به اظهارات جنجالی ظریف/ پاسخ قاطعی به پایگاه‌های کردستان عراق می دهیم

کدخبر: 446489
اقتصاد نیوز : خطیب زاده با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان و اینکه چه نتایجی در این گفتگوها بدست آمده است؟ گفت: توافقات هیئت اعزامی ایران با هیئت اعزامی عربستان تاکنون این بوده که نتایج این گفتگوها در فضای عمومی پیگیری نشود.

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری گفت: پایگاه‌هایی در خاک اقلیم کردستان عراق  برای آموزش نیروهای مسلح ضد جمهوری اسلامی وجود دارد که از داخل آنجا عملیات کرده و سلاح منتقل می‌کنند و تجار کُرد و کولبرها را وادار به پرداخت پول می‌کنند.

خطیب‌زاده گفت: این پایگاه‌ها باید جمع شوند زیرا این مساله با حسن همجواری همخوانی ندارد. این پایگاه‌ها دیگر نمی‌توانند منبع ناامنی علیه ایران باشند زیرا ما پاسخ قاطعی به آن خواهیم داد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

*{ در پاسخ به سوالی درخصوص اعترافات اخیر ظریف و اینکه چرا وزیر خارجه اطلاعی از متن ضامائم برجام نداشته است؟}: من همه را به عدم انتخاب گزینشی اظهارات دعوت می‌کنم. آقای ظریف در مقام وزیر خارجه این مساله را همواره توضیح داده بودند.

* برداشتی که از سخنان ایشان ارائه می‌شود، برداشت دقیقی نیست. ما باید در ادامه مسیر از این فضاسازی‌ها عبور کنیم و اجازه بدهیم دولت جدید مذاکرات وین را پیش ببرد.

*{ با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان و اینکه چه نتایجی در این گفتگوها بدست آمده است؟}: توافقات هیئت اعزامی ایران با هیئت اعزامی عربستان تاکنون این بوده که نتایج این گفتگوها در فضای عمومی پیگیری نشود.

* ما ۴ دور با عربستان در بغداد گفتگو کردیم و آخرین دور آن زمانی بود که ما در نیویورک بودیم و گفتیم این مذاکرات در حال پیگیری است. این تماس‌ها بدون انقطاع ادامه دارد و بیشترین تمرکز آن بر مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به تخصیص حوزه خلیج فارس است. موضوع یمن هم بخشی از گفتگوهای ایران و عربستان بوده است.

* امیداوریم این مذاکرات به آرامش در منطقه خلیج فارس منتج شود.

این خبر تکمیل می شود...