شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#بنیاد

قاضی زاده هاشمی با میراث روحانی در نابودی حقوق خانواده شهدا چه خواهد کرد؟

قاضی زاده هاشمی با میراث روحانی در نابودی حقوق خانواده شهدا چه خواهد کرد؟

بنیاد شهید و امور ایثارگران معوقات خانواده شهدا را پس از ۵ سال بدون و به‌روزرسانی پرداخت کرد.

به گزارش تحریریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی در دوره حسن روحانی؛ در سال 1399؛ پس از 5 سال معوقات مربوط به بازنشستگی خانواده شهدا را پرداخت کرد که با حذف سقوط ارزش پول به دلیل تورم بالا به روزرسانی نشده بود.

این پرداخت بدون به‌روزرسانی انجام شد که خسارت قابل توجهی متوجه خانواده‌های شهدا کرد. به عنوان مثال، 100 میلیون تومان در سال 1395 معادل بیش از 100 سکه بهار آزادی بود، در حالیکه هم‌اکنون معادل 9 سکه بهار آزادی است.

در همین رابطه، برخی از خانواده‌های شهدا در قالب استفتایی حکم شرعی این مسئله را از رهبر معظم انقلاب جویا شدند؛ متن کامل استفتا و پاسخ معظم له:

بنیاد شهید و امور ایثارگران ,

دولت حسن روحانی حتی پس از اعتراض ها گامی برای جبران بر نداشت و حالا باید دید که قاضی زاده هاشمی با میراث دولت حسن روحانی که حقوق خانواده شهدا را تضییع کرد، چه خواهد کرد و آیا گامی برای جبران بر می دارد یا خیر؟

دولت موظف است که معوقات را با نرخ روز پرداخت کند که این مهم برای سفرا و دیپلمات ها که دریافتی های بالای یوروی دارند(ماهی بیش از 5 هزار یورو معادل بیش از 150 میلیون تومان حقوق ماهانه) عملا انجام می شود چون به ارز خارجی معوقات خود را دریافت می کنند و زیان نمی بینند، اما چون خانواده شهدا و ایثارگران توان اعتراض ندارند، این مساله ساده درباره آنها لحاظ نشده و پس از سال ها طولانی کردن پرداخت معوقات و پس از نابود شدن آن به دلیل تورم، با نرخ اسمی پرداخت ها انجام می شود.

قاضی زاده عده ای مدیران مساله دار و ناکارآمد زیرمجموعه های اقتصادی بنیاد شهید را برکنار کرده است، و حالا در یک آزمون دیگر قرار گرفته است که می تواند با عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب، اعاده حق کند.

پایان/