شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آلودگی هوا#بارش باران#چهارشنبه

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۷/۱۹| افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ/ آغاز دوباره بارش باران از چهارشنبه


هواشناسی ایران 1400/07/19| افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ/ آغاز دوباره بارش باران از چهارشنبه

سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید از روز چهارشنبه اعلام کرد: دما در نیمه شمالی کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی از مناطق استان‌های گیلان ابرناکی و بارش خفیف باران پیش بینی شده است. طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمانی صاف پیش بینی شده که باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خواهد شد.

چهارشنبه با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی در برخی مناطق غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با عبور این امواج از نوار شمالی کشور روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز و روز جمعه در سواحل شرقی دریایی خزر در استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق خراسان شمالی افزایش ابر و بارش پیش بینی می‌شود.

تا آخر هفته دما در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت. طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از استان‌های کرمان وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج و وزش باد نسبتا شدید

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1/5 متر در سواحل و 2 متر در فراساحل

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/07/19 : تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان،

سه‌شنبه 1400/07/20 : تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس

توصیه: ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط  فعالان دریایی.

انتهای پیام/