شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعطیلات#کریسمس#انگلیس

هجوم انگلیسی‌ها به فروشگاه‌ها قبل‌ از تعطیلات کریسمس


هجوم انگلیسی‌ها به فروشگاه‌ها قبل‌ از تعطیلات کریسمس

نگرانی در مورد کمبود مواد غذایی در تعطیلات کریسمس باعث هجوم مردم انگلیس به فروشگاه ها برای خرید اقلام مورد نیازشان شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بحران عرضه در انگلیس به‌دنبال تشدید نگرانی در مورد مشکلات زنجیره عرضه، افزایش هزینه انرژی و کمبود نیروی کار شدیدتر شده و باعث شده میلیون‌ها نفر قبل‌از تعطیلات کریسمس، به فروشگاه‌ها هجوم آورده و قفسه‌های آنها را خالی کنند.
طبق اطلاعات اداره ملی آمار انگلیس، حدود 8 میلیون نفر از مردم این کشور در  دو هفته بین 22 سپتامبر و سوم اکتبر قادر نبودند مواد غذایی ضروری خود را تهیه ‌کنند و یک ششم از مردم می‌گفتند برای پیدا کردن اقلام غیرضروری مشکل دارند.
دوسوم انگلیسی‌هایی که از آنها نظرسنجی شده در مورد کمبود غذا و نوشیدنی در کریسمس ابراز نگرانی کرده‌اند.

صدها هزار مصرف‌کننده انگلیسی مایحتاج خود را برای کریسمس سفارش داده‌اند. فروشگاه‌ زنجیره‌ای ویترز اعلام کرد پس‌از اعلام آغاز ثبت سفارش در هفته گذشته، تا نیمه روز، حدود 22 هزار نفر اقلام خود را ثبت کرده بودند.
انگلیس با بحران‌های شدید مربوط به کمبود عرضه مواجه است که دلایل متعددی دارند مانند همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش قیمت گاز و از بین رفتن روابط تجاری و کاری با اتحادیه اروپا.
لندن هفته گذشته به دنبال خرید سراسیمه بنزین توسط مردم، از نیروهای ارتش برای آرام کردن بحران سوخت کمک خواست تا سوخت لازم را به پمپ‌بنزین‌ها برسانند.
دولت انگلیس بیش‌از 10000 ویزای سه‌ماهه برای رانندگان تانکرهای سوخت و کامیون‌های غذا و همچنین کارگران صنایع غذایی صادر کرده‌است. این اقدام جهت مقابله با بحران شدید نیروی کار صورت‌گرفته که تأثیرات منفی بسیاری بر خرده‌فروشی مواد غذایی، زنجیره‌های غذای آماده و توزیع‌کنندگان سوخت داشته‌است.
انتهای پیام/14