شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان ماه#گیلان#مهلت#مهلت ثبت نام

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

دعوت از فیلمسازان برای ثبت نام در جشنواره میراث ناملموس گیلان

دعوت از فیلمسازان برای ثبت نام در جشنواره میراث ناملموس گیلان

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام از فیلمسازان برای شرکت در دومین جشنواره میراث ناملموس، گفت: ۱۵ آبان ماه آخرین مهلت شرکت در این جشنواره است.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس چالش فیلمسازی در ۷۲ ساعت، اظهار کرد: در این دوره موضوع فیلم مربوط به مفاخر و بزرگان استان گیلان است.

وی با بیان اینکه از میان ۲۰۰ نفر از مفاخر و چهره‌های برجسته گیلان در حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، دینی و مذهبی و تاریخی ۱۰ چهره برتر انتخاب شد، افزود: بعد از مشخص شدن فیلمسازان این افراد به آنها معرفی و مستند آنها باید در ۷۲ ساعت ساخته شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به فراخوان ثبت نام فیلمسازان علاقه مند به حضور در این جشنواره، گفت: علاقه مندان می‌توانند تا ۱۵ آبان ماه از طریق سایت جشنواره به آدرس ICHIF.IR اقدام به ثبت نام کنند.

وی در ادامه به شرایط و ملاک‌های انتخاب فیلمسازان برای حضور در این جشنواره اشاره و اضافه کرد: فیلمسازان بر اساس نمونه آثار و صلاحیت تخصص خود انتخاب شده و بعد از دریافت موضوع و سوژه مستند از سوی دبیرخانه پس از طی کردن مراحل پیش تولید و زمان در نظر گرفته شده برای پژوهش مستند و تنها ۷۲ ساعت مهلت برای ساخت مستند خود دارند.

مصباح با اشاره به پرداخت کمک هزینه تولید به فیلمسازان، گفت: یکی از مواردی که فیلمسازان باید به آن توجه کنند این است که فیلم‌ها در صورت نداشتن استانداردهای لازم اعم از صدا و تصویر مناسب در جشنواره پذیرفته نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مدت زمان مستندها باید حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ دقیقه باشد، افزود: آثار پذیرفته شده به صورت آنلاین و حضوری به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه مسئولیت تأخیر در ارسال آثار و هر گونه نقص احتمالی اثر بر عهده فیلمساز است، گفت: تصمیم گیری درباره موارد پیش بینی نشده در آئین نامه بر عهده دبیرخانه جشنواره بوده و ثبت نام در جشنواره به منزله پذیرش تمام شرایط مندرج در این آئین نامه از جانب متقاضی است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ثبت و ضبط میراث ناملموس گیلان به عنوان هویت فرهنگی، دینی، تاریخی و هنری این استان است، اضافه کرد: این جشنواره به همت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان با مشارکت و همکاری مؤسسه چند منظوره اکسون طراحی و اجرا می‌شود.

مصباح در ادامه با برگزاری نخستین دوره این جشنواره با موضوع کسب و کارهای قدیمی و صنایع فرهنگی استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۳ اثر به در دوره نخست این جشنواره با هم رقابت کردند.

وی با تأکید بر اینکه در دومین دوره این جشنواره به ارتقای کیفیت تولید آثار بیش از هر چیزی توجه خواهد شد، گفت: همه عوامل اجرایی این جشنواره به دنبال تولید یک اثر با کیفیت و ماندگار هستند.