شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##کدام#پارک#آبی#استانبول،#جذاب#است؟#فیلم

کدام پارک آبی استانبول، جذاب تر است؟ + فیلم

کدام پارک آبی استانبول، جذاب تر است؟ + فیلم

پارک آبی استانبول یکی از تفریحاتی است که گردشگران و مسافران زیادی را راهی شهر استانبول ترکیه می‌کند. ممكن است شما هم بارها تصاوير و ويديوهای مربوط به پارک های آبی استانبول را در رسانه‌های مختلف دیده باشید. حتی تصور حضور در این پارک های آبی هم هیجان‌انگیز‌ است. گذراندن ساعاتی سرشار از آدرنالین و تفریح در پارک آبی استانبول، می‌تواند خاطراتی ناب و به یادمادنی را از سفر به ترکیه برایتان به ثبت برساند.

امّا از کجا بدانیم بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟ استانبول شهری به‌روز با تفریحاتی متنوع است که گردشگران در هر فصلی از سال در آن حضور دارند. مسافران چه با تور استانبول چه شخصی به این شهر سفر می‌کنند، هرقدر هم که زمان داشته باشد، برای تماشای تمام شگفتی‌های ترکیه و حضور در تمام مناطق تفریحی و گردشگری آن با محدودیت‌های زمانی و‌ مالی مواجه است. پس لازم می‌شود پیش از سفر به ترکیه و شهر استانبول، به خوبی بدانیم کدام مراکز خرید، کدام رستوران‌ها، کدام مناطق تفریحی و کدام پارک های آبی می‌توانند بهترین انتخاب ما در طول سفر باشند. با توجه به جذابیت پارک های آبی بین جاذبه‌های استانبول، در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از مهمترین پارک های آبی استانبول را معرفی کنیم.

معرفی هیجان انگیزترین پارک های آبی استانبول

اگرچه استانبول در تمام فصل‌های سال میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است، امّا تفریحات تابستانه آن حال و هوای دیگری دارد. یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های سفر به استانبول را می‌توان در تفریحات آبی آن یافت. بهترین پارک های آبی استانبول که بهتر است پیش از سفر به این شهر زیبا درباره آنها بدانید، به شرح زیر هستند:

1. کلاب دلفین استانبول

سرسره‌های آبی مرتفع موجود در کلاب دلفین استانبول از بی‌نظیرترین تجربیاتی است که در سفر به استانبول می‌توان به دست آورد. دلفین کلاب استانبول در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. اما اکنون با گذشت ده سال از زمان احداثش، همواره بزرگترین پارک آبی استانبول است. کودکان هرگز خاطره تفریح در پارک آبی دلفین کلاب استانبول را فراموش نخواهند کرد، زیرا هیجان بازی در سونامی، سرسره‌های طویل، محدوده واترپلو و بسیاری از قسمت‌های جذاب این پارک آبی استانبول، همیشه به یادشان می‌ماند.

اما چرا نام این پارک آبی استانبول را دلفین کلاب گذاشتند؟ مشخص است که یک استخر مجزا، مختص هنرنمایی و بازی دلفین‌ها در آن قرار گرفته است. از به یادماندنی‌ترین و تماشایی‌ترین عکس‌هایی که بعد از سفر به استانبول از این پارک آبی با خود به یادگار می‌برید، حضور در کنار شیرهای دریایی و دلفین‌ها و بازی با آن‌ها است.

توجه داشته باشید کلاب دلفین استانبول، در تمام فصول سال فعال نیست. بنابراین فقط از اردیبهشت هر سال تا پایان تابستان فرصت حضور در این پارک آبی استانبول را دارید.

 

فیلم پارک آبی کلاب دلفین استانبول

آنچه پیش از رفتن به دلفین کلاب باید بدانید

  1. از ویژگی‌های دیگر این پارک آبی استانبول باید به ورودی رایگان آن برای کودکان زیر ۴ سال اشاره کرد. اما کودکان بالای ۵ سال تا ۱۲ سال نیز نصف مبلغ بزرگسالان را برای ورود به این پارک آبی استانبول پرداخت می‌کنند.

  2. در نظر داشته باشید، از آنجایی که ازدحام‌ و شلوغی در این پارک آبی در روزهای آخر هفته افزایش می‌یابد، قیمت بلیط ورودی آن نیز در یکشنبه‌ها که آخر هفته ترکیه محسوب می‌شود، بالاتر از روزهای دیگر هفته است.

  3. در پارک آبی دلفین کلاب استانبول خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع ارائه می‌شود، امّا با توجه به نظرات کاربران، قیمت آن‌ها مقرون به صرفه نیست. از این رو‌ پیشنهاد می‌شود خوراکی‌های لازم را برای ساعاتی که در این پارک حضور دارید، همراه داشته باشید. برای نهار هم می‌توانید از قبل یک ساندویچ سبک تدارک ببینید.

  4. برای رفتن به این پارک آبی استانبول می‌توانید از سرویس رایگان آن استفاده کنید. اگر در هتل اقامت دارید، از پذیرش هتل بخواهید ساعت و محل دقیق حرکت اتوبوس‌های کلاب دلفین استانبول را به شما اطلاع دهند.

اطلاعات تکمیلی دلفین کلاب

ساعت کاری دلفین کلاب: از ۹ صبح تا ۱۹ عصر 

قیمت بلیط دلفین کلاب: 

  • کودکان زیر ۵ سال رایگان
  • کودکان ۵ تا ۱۲ سال، ۳۵ لیر در روزهای هفته و‌ ۴۵ لیر در روزهای آخر هفته
  • آقایان در طول هفته ۷۰ لیر و در آخر هفته  ۶۰ لیر
  • خانم‌ها در طول هفته  ۶۰ لیر و در آخر هفته  ۷۰ لیر

شماره تماس دلفین کلاب: 05362499140

آدرس دلفین کلاب: محله اسن یورت استانبول، باغچه شهیر، منطقه اسنکنت، خیابان اونور گونر

بهترین پارک آبی استانبول
نمایی از کلاب دلفین از بهترین پارک های آبی استانبول
پارک های آبی استانبول
نمایی از کلاب دلفین یکی از پارک های آبی استانبول

2. آکوا مارین استانبول

از کلاب دلفین، بزرگترین پارک آبی استانبول که عبور کنیم، نوبت به گشت‌وگذار در آکوا مارین استانبول، لوکس‌ترین پارک آبی استانبول می‌رسد. موسیقی‌های هیجان‌انگیز، انواع خوراکی و‌ نوشیدنی، صندلی‌ها و تخت‌های مخصوص ماساژ یا حمام آفتاب، سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، سیاه‌چاله‌های آبی، سقوط آزاد، دوش‌های حمام بهداشتی و مجزا و بسیاری از امکانات دیگر، پارک آبی آکوامارین را به محل مناسبی برای تفریحات خانوادگی تبدیل کرده‌است.

 

فیلم آکوا مارین از پارک های آبی استانبول

آنچه پیش از رفتن به آکوا مارین باید بدانید

  1. محل دسترسی این پارک به دلیل وسعتی که دارد از شهر خارج است. آکوا مارین درست پشت فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده‌است، اما نگران نباشید. سرویس رایگان، تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌ هتل‌ها شما را به این پارک می‌رسانند. برای این کار می‌توانید از پذیرش هتلی که در آن اقامت دارید راهنمایی بگیرید و بهترین مسیر و وسیله رسیدن به این پارک آبی استانبول را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید سرویس رایگان پارک آبی آکوا مارین از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح فعال است.

  2. برای برگشت به محل اقامت از تمام این مسیرها و وسیله‌های نقلیه می‌توانید استفاده کنید اما توجه داشته باشید که سرویس رایگان از ساعت ۵ عصر شروع به کار می‌کند.

  3. پارک آبی آکوا مارین برای استفاده خانواده‌ها بهترین گزینه است. زیرا برای تمام رده‌های سنی تفریحی را در نظر گرفته است. استخرهای مجزا با امکانات متفاوت که هر کدام برای یک گروه سنی خاص در نظر گرفته شده‌اند از مواردی هستند که این پارک آبی را به نقطه‌ای هیجان انگیز از استانبول تبدیل کرده‌اند.

  4. درست مانند کلاب دلفین و بسیاری از پارک های آبی استانبول، ورود به آکوامارین و استفاده از آن برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

اطلاعات تکمیلی آکوا مارین

ساعت کاری آکوا مارین: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر

قیمت بلیط آکوا مارین:

  • آقایان ۷۰ لیر در روزهای هفته و ۸۰ لیز در آخر هفته
  • خانم‌ها ۶۰ لیر در روزهای هفته و‌ ۷۰ لیر در آخر هفته
  • کودکان زیر ۵ سال رایگان
  • کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۳۵ لیر در روزهای هفته و ۴۵ لیر در آخر هفته

شماره تماس آکوا مارین: 00902128822820

آدرس آکوا مارین: محله بویوک چکمجه استانبول، فاتح، خیابان کوماندو، پلاک ۴

آکوا مارین استانبول
آکوا مارین پارک آبی در استانبول، عکس از آرشیو لست سکند، سهیل
پارک آبی های استانبول
سرسره های آکوا مارین پارک آبی در استانبول، عکس از آرشیو لست سکند، سهیل

3. اسفانبول استانبول (پارک تفریحی ویالند)

نوبتی هم که باشد وقتی صحبت از پارک های آبی استانبول است، نمی‌توان نام اسفانبول استانبول را نادیده گرفت. البته شما ممکن است پیش از این، پارک آبی اسفانبول را با نام ویالند شناخته باشید. پارک آبی ویالند استانبول در این اواخر به اسفانبول تغییر نام پیدا کرده است. این پارک همسن پارک آبی کلاب دلفین است. اگرچه ساخت آن حدود ۲ سال زمان برد اما آغاز احداث آن در سال ۲۰۱۱ بود. پارک آبی اسفانبول در سال ۲۰۱۵ رتبه ۵ پارک های موضوعی اروپا را به دست آورده است.

از تفریحات موجود در اسفانبول می‌توان به سرسره های آبی غول پیکر، سیاه چاله، ترن آبی، رودخانه خروشان، چرخش ۳۶۰، ترن ماجراجو و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که همگی در کنار یکدیگر اسفانبول را به یک شهر جادویی و سرشار از آدرنالین تبدیل کرده‌اند.

 

فیلم پارک آبی اسفانبول (ویالند)

آنچه پیش از رفتن به اسفانبول باید بدانید

  1. به دلیل آنکه امکان همراه داشتن گوشی موبایل در این پارک فراهم نیست، هنگام ورود دستبندهای زوم دریافت می‌کنید. با استفاده از این دستبندها می‌توانید از تمام لحظات حضورتان در این پارک آبی استانبول عکاسی و فیلم‌برداری کنید و لحظاتی به یاد ماندنی را به ثبت برسانید.

  2. شرایط سرویس رفت و برگشت به اسفانبول نیز درست مانند دو پارک آبی دیگر است و شما می‌توانید اطلاعات دقیق آن را به توجه به روزی که قصد رفتن به آن را دارید از پذیرش هتل سوال کنید.

از قسمت‌های دیدنی پارک آبی اسفانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازی angry birds که حتی افراد کم‌توان نیز می‌توانند در آن شرکت کنند

  • مغازه‌های کوچک فروش اجناس خاص و یادگاری

  • قطار شهربازی که مسافران را بین قسمت‌های مختلف این پارک آبی وسیع جا‌به‌جا می‌کند

  • شبیه‌ساز استانبول قدیم که در آن کوچه‌ها و معابر استانبول قدیمی را بازسازی کرده‌اند

اطلاعات تکمیلی پارک آبی اسفانبول

ساعت کاری پارک آبی اسفانبول: ۱۰ صبح تا ۱۸ برای روزهای هفته و ۱۰ صبح تا ۸ شب برای روزهای آخر هفته 

قیمت پارک آبی اسفانبول: بزرگسالان  ۹۹ لیر و کودکان زیر ۱۲ سال و همچنین سالمندان، ۸۹ لیر 

شماره تماس پارک آبی اسفانبول: 00902126000100

آدرس پارک آبی اسفانبول: منطقه ایوب استانبول، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شماره ۱/۱۱

پارک آبی اسفانبول
نمایی از پارک آبی اسفانبول (ویالند)
پارک آبی اسفانبول
پارک آبی اسفانبول در استانبول

۴. پارک آبی توزلا مارینا استانبول

درباره بزرگی پارک آبی توزلا استانبول باید گفت که مساحتی حدود ۱۵ هزار متر مربع دارد. در نتیجه در دسته بزرگترین پارک های آبی استانبول قرار می‌گیرد. بلندترین سرسره آبی اروپا نیز در توزلا است؛ این سرسره آبی تیوپی حدود ۵/۲۴ متر ارتفاع دارد. نکته دیگری که هیجان انگیز بودن پارک آبی توزلا استانبول را به خوبی نشان می‌دهد، تعداد سرسره‌های آبی موجود در آن است. توزلا ۱۶ سرسره آبی دارد که هرکدام با پیچ و خم‌های متفاوت به استخرهای بزرگ و رویایی منتهی می‌شوند. متمایزترین سرسره موجود در توزلا، سرسره سقوط آزاد است که افراد موقع پریدن از آن با احساسی شبیه به چتربازی در آب فرود می‌آیند.

یک استخر موج سرشار از هیجان و یک‌ زمین بازی مختص کودکان نیز در توزلا وجود دارد که تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما و فرزندانتان رقم می‌زند. ۱۵ ورزش آبی در توزلا فراهم است؛ چرا که توزلا در یک منطقه ساحلی واقع شده‌است. شاتل، جت‌اسکی، غواصی، والیبال ساحلی، تنیس ساحلی، فلای برد، رینگو، قایق پدالی و ساید کیک از جمله بازی‌هایی است که افراد در قسمت ساحلی پارک آبی توزلا قادر به مشارکت در آن‌ها هستند.

 

پارک آبی توزلا در استانبول

آنچه پیش از رفتن به توزلا استانبول باید بدانید

از جمله ویژگی‌هایی که توزلا را به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل می‌کند، پخش موسیقی زنده در تمام ساعات کار این پارک آبی استانبول است. دی‌جی‌های معروف زیادی در این آکوا پارک حضور دارند که لحظات هیجان‌انگیزی را برای مراجعین رقم می‌زنند. نکته دیگری که درباره این پارک آبی باید گفت این است که توزلا استانبول میزبان جشنواره‌ها و کارناوال‌های بسیاری است. جشن آب‌ بازی، جشن کف بازی، جشنواره انیمیشن و بسیاری از جشنواره‌های شاد و هیجان‌انگیز دیگر هرسال در این پارک شور و حالی وصف نشدنی را برای مسافرین و مراجعین ایجاد می‌کند.

وجود چند رستوران لوکس که غذاهای معروف و لذیذ ترکیه را برای مهمانان خود سرو می‌کنند، از دیگر مزیت‌های این پارک آبی استانبول است. لازم به ذکر است که توزلا در زمستان و روزهای سرد سال تعطیل است. این موضوع به دلیل مجاورت این پارک آبی با دریای ترکیه است که هوای آن را در این روزهای سال برای انجام فعالیت‌های آبی نامناسب می‌کند.کودکان کوچکتر از ۱۲ سال بدون نظارت والدین خود نمی‌توانند از وسایل بازی این پارک آبی استفاده کنند. 

اطلاعات تکمیلی پارک آبی توزلا

ساعت کاری پارک آبی توزلا: از ۷ صبح الی ۱۰ شب

قیمت بلیط پارک آبی توزلا: 

  • کودکان ۴۵ لیر
  • بزرگسالان ۶۵ لیر در روزهای هفته و ۸۵ لیر در آخر هفته‌ها

 تلفن تماس پارک آبی توزلا:  00905321004038 

 آدرس پارک آبی توزلا: استانبول، منطقه توزلا، جامی، خیابان باریکچیلار، پلاک ۱/۲۰

پارک آبی توزلا
پارک آبی مارینا توزلا
مارینا پارک توزلا
سرسره های مارینا پارک توزلا

۵. کالیسوم استانبول

کالیسوم بیش‌تر از آنکه یک پارک آبی باشد، یک مجموعه ورزشی بزرگ و هیجان‌انگیز است. رشته‌های ورزشی مختلفی در کالیسوم برگزار می‌شوند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • ورزش‌های رزمی
  • بدنسازی
  • پیلاتس
  • یوگا
  • شنا
  • ورزش‌های آبی مثل سینکورنایز
  • اسکواش

استخرهای سرپوشیده مختلف، سرسره‌های متنوع، صخره‌های مصنوعی، استخر موج، موشک و بسیاری قسمت‌های‌ مختلف دیگر، از جمله امکاناتی است که کالیسوم را به محیطی متفاوت برای استراحت و تفریح تبدیل کرده‌است. استخر سکوت از جمله امکانات بسیار جذاب کالیسوم استانبول است که در آن افراد می‌توانند روی تخته‌های شناور درآب دراز کشیده و استراحت کنند. استخرهای سرپوشیده این پارک آبی استانبول مناسب استفاده در فصول سرد سال است. وجود کافه برند معروف استارباکس در این مجموعه از ویژگی‌های ممتاز این پارک آبی است. فست‌فود برند راکر نیز در این مجموعه حضور دارد و برگرهای مشهور و لذیذ خود را در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

کالیسوم استانبول
پارک آبی کالیسوم از پارک های آبی استانبول

اطلاعات تکمیلی پارک آبی کالیسوم

ساعت کاری پارک آبی کالیسوم:  از ۱۰ صبح تا ۸ شب 

قیمت بلیط پارک آبی کالیسوم: 

  • کودکان زیر ۷ سال رایگان

  • کودکان 7-11 سال: در طول هفته 80 لیر، آخر هفته و تعطیلات 95 لیر

  • نوجوانان 12-18 سال: در طول هفته 145 لیر و آخر هفته و تعطیلات 180 لیر

  • بزرگسالان بالای 18 سال: در طول هفته 220 لیر، آخر هفته و تعطیلات 275 لیر

(بزرگسالان نیز در صورتی که درخواست استفاده از حوله اضافه را داشته‌باشند باید مبلغ آن را به صورت جدا بپردازند. همچنین استفاده از قسمت‌های مختلف این مجموعه ورزشی برای آن‌ها متفاوت است).

شماره تماس پارک آبی کالسیوم:  00902123420189

آدرس پارک آبی کالسیوم: منطقه سارییر استانبول، زکریاکوی، کونوت کورو اولری

پارک آبی کالیسوم
پارک آبی کالیسوم

 اما کدام پارک آبی استانبول را برای هیجان بیشتر انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به میزان علاقه شما و تمایلاتتان برای بازی‌های آبی دارد. هر کدام از پارک های آبی خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند و قیمت و ساعات مختلفی دارند. پارک های آبی معرفی شده در این پست از بهترین پارک های آبی استانبول هستند و انتخاب آنها به میزان بودجه و برنامه‌تان هم بستگی دارد. ضمن اینکه گاهی حتّی آدرس پارک آبی ممکن است در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار باشد، زیرا هنگام سفر بهتر است زمان کمتری را در مسیر بگذرانید و تا جای ممکن تفریحات نزدیک به محل اقامت را انتخاب کنید که در زمانتان هم صرفه‌جویی شود.

هنوز هم با گذشت سال‌های زیاد از احداث این نوع تفریحات در استانبول، رقابت بین پارک‌های آبی بسیار بالا است. برخی از آن‌ها محیط‌های شلوغی دارند که اگر توان تحمل در آن را نداشته باشید، بهترین تفریحات آن نیز به نظرتان نخواهد آمد. بنابراین شما به عنوان یک مراجعه‌کننده باید تصمیم بگیرید که دلتان می‌خواهد در یک پارک آبی با انواع بازی‌های هیجان‌انگیز و شلوغ حضور پیدا کنید یا صرفا شنا کردن در یک استخر سرباز با چند سرسره آبی هیجان‌انگیز برای شما کافی است.

ویژگی‌های منحصر به فرد و تصاویر هیجان‌انگیز هر یک از پارک‌ های آبی استانبول را پیش از مراجعه به آن‌ها در گوگل مشاهده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. البته اگر با تورهای مسافرتی به استانبول سفر می‌کنید، بسیاری از این تورها، حضور در یکی از پارک های آبی استانبول را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند.

 

سخن آخر

بدون شک پارک های آبی استانبول به این موارد محدود نمی‌شود و مواردی دیگری هم شامل می‌شود. امّا با توجه به نظر مسافرانی که از پارک های آبی استانبول استفاده کرده‌اند، به نظر می‌رسد این 5 مورد از بهترین آنها باشند و رضایت طیف وسیعی را جلب کرده‌اند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از علاقمندان پارک آبی هستید، این لیست را از دست ندهید. البته اگر میان چند گزینه مردد مانده‌اید می‌توانید نظرات مسافران را در سایت‌هایی مثل trip advisor بخوانید؛ خواندن نظرات دیگران به شما کمک می‌کند تا تصمیم درست‌تری متناسب با برنامه سفر و روحیاتتان بگیرید.

 

تألیف: لست سکند