شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#تحولات منطقه

در سفر به امان؛

نخست وزیر لبنان با شاه اردن دیدار کرد

نخست وزیر لبنان با شاه اردن دیدار کرد

«نجیب میقاتی» در سفر به امان با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در سفر به امان، با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار روابط دوجانبه بین امان-بیروت و سازوکارهای توسعه همکاری بین دو طرف در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تحولات و بحران های منطقه و تلاش برای دستیابی به راهکارهای سیاسی آنها از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار میقاتی و عبدالله دوم اعلام شده است.

در همین راستا، دیوان پادشاهی اردن هم اعلام کرد که عبدالله دوم در دیدار با میقاتی گفت که اردن همواره در کنار لبنان و مردم این کشور خواهد ایستاد.

این در حالی است که منابع نزدیک به دولت لبنان پیش از این اعلام کرده بودند که موضوع انتقال برق از اردن به لبنان یکی از محورهای مهم سفر میقاتی به امان است. همچنین وزیر انرژی اردن هم از آغاز تلاش‌ها برای انتقال برق به لبنان خبر داده بود.

در همین ارتباط، وزیر انرژی اردن ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری میلادی برق این کشور وارد لبنان شود. وزیر انرژی اردن تصریح کرد: لبنان در حال حاضر تلاش می‌کند بودجه مالی طرح انتقال برق به این کشور را از طریق بانک جهانی تأمین کند.

سفر نجیب میقاتی به اردن نخستین سفر وی به یک کشور عربی پس از تشکیل دولتش بشمار می رود و پس از سفر وی به کشورهای فرانسه و انگلیس صورت می گیرد.