شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

دوستی کاذب زیاد دوام نیاورد/ اسرائیل و آلمان علیه یکدیگر!+جزییات

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی با صدر اعظم آلمان مخالفت خود را با تشکیل کشور مستقل فلسطینی که از سوی « آنگلا مرکل » مورد تاکید قرار گرفت، اعلام کرد.

دوستی کاذب زیاد دوام نیاورد/ اسرائیل و آلمان علیه یکدیگر!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم دیروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان که پس از جلسه ویژه کابینه در هتل «کینگ دیوید» اسرائیل برگزار شد،  به اختلافات میان خود و مرکل درباره کشور مستقل فلسطین اشاره کرد و افزود:  این اقدام (تشکیل کشور مستقل فلسطین) به احتمال زیاد به معنی ایجاد یک دولت تروریستی در مرزهای اسرائیل است. 

وی با طرح این ادعا که [ رژیم ] اسرائیل، فلسطینی‌ها را نادیده نمی‌گیرد، افزود:  آن‌ها همسایه ما هستند و جایی نمی‌روند و ما نیز جایی نمی‌رویم. 

نخست وزیر رژیم اسرائیل ادامه داد: در همین حال، ما تجربه کرده‌ایم که منظور از کشور فلسطین، به احتمال زیاد ایجاد یک دولت تروریستی در فاصله هفت دقیقه‌ای تا منزل من است. 

بنت خود را فردی بسیار عملگرا توصیف و ادعا کرد که کابینه او در حال انجام مجموعه‌ای از اقدامات کاربردی است تا کار را برای همه، اعم از یهودیان و اعراب در یهودیه و سامره (واژه عبری برای نام کرانه باختری اشغالی) و غزه تسهیل کند.  

وی در ادامه این کنفرانس خبری با تداوم ادعاها و اظهارات تکراری خود درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران که با هدف تحریک و تشویش افکار عمومی جهان علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان انجام می‌شود، گفت:  برنامه هسته‌ای ایران در پیشرفته‌ترین نقطه از زمان شروع قرار دارد. جهان نظاره‌گر است،  ایرانیان شتاب می‌کنند و سانتریفیوژها در حال چرخش هستند.  

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نظام تحت مدیریتش به عنوان تنها قدرت اشغالگر در منطقه بیش از ۱۵ جنگ به راه انداخته و به همه همسایگانش از جمله لبنان، اردن، مصر و سوریه و حتی کشورهای فراتر از منطقه حمله کرده است و همچنان با زیر پا گذاشتن قوانین و معاهدات بین المللی به اشغالگری ادامه می‌دهد و با در اختیار داشتن پیچیده‌ترین انواع سلاحهای کشتار جمعی همچنان صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن را تهدید می‌کند و و با نادیده گرفتن درخواستهای جدی و مستمر بین المللی، همچنان از پیوستن به معاهدات بین المللی ممنوع کننده سلاحهای کشتار جمعی سرپیچی می‌کند، تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و افزود:  برای ما، این یک مشکل استراتژیک نیست بلکه یک مشکل وجودی است. 

وی در این کنفرانس خبری در چارچوب سیاست‌های ایران هراسی رژیم صهیونیستی و برنامه‌های تبلیغی این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: پذیرفتن اینکه ایران به کشوری در آستانه قابلیت‌های هسته‌ای تبدیل شود، یک ننگ اخلاقی بر پیشانی جهان آزاد محسوب می‌شود و بیش از همه، صلح جهانی را تهدید می‌کند. 

بنت که رژیم تحت مدیریتش با حمایت نظامی و مالی از گروه‌های تروریستی در سوریه و چند کشور عربی و آفریقایی درصدد از بین بردن صلح و امنیت این کشورها برآمده است و با انجام چندین عملیات ترور توسط عوامل خود برای جلوگیری از پیشرفت این کشورها تلاش می‌کند، تهران را به حمایت از گروه‌های مسلح در خاورمیانه متهم کرد.   

وی ادعا کرد که ایرانیان تلاش‌های غرب برای صلح را ضعف می‌دانند و تهران، زمان را برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم و تضعیف ثبات در منطقه به بازی گرفته است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات فرافکنانه و تحریک‌آمیز خود گفت که این یک نقطه بحرانی است و موضع آلمان [ در این خصوص ] از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

*** مرکل تشکیل کشور فلسطین را راه حل درگیری رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها دانست   

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، همچنین در این نشست خبری «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان حمایت قاطع خود را از راه حل تشکیل دو کشور دولتی ابراز کرد و در عین حال گفت که امنیت [ رژیم ]  اسرائیل در اولویت دولت آینده آلمان خواهد بود. 

وی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته ای، وارد هفته‌های بسیار حساسی شده است. 

صدر اعظم آلمان اظهار داشت:  هر روز که بدون توافق پشت سرگذاشته می‌شود، ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد. 

به نوشته این پایگاه صهیونیستی مرکل خواستار مشارکت بیشتر قدرت‌های جهانی برای  اعمال فشار بر ایران جهت بازگشت به میز مذاکره در وین شد و گفت: من در این خصوص روسیه و چین را مسئول می‌بینم.

وبگردی