شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

براساس آخرین گزارش ها اعلام شد؛

فشار آمریکا به سودان برای تکمیل روند عادی سازی روابط با تل آویو

فشار آمریکا به سودان برای تکمیل روند عادی سازی روابط با تل آویو

آمریکا به سودان برای امضای نهایی توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فشار وارد کرده و خواستار نهایی کردن توافق عادی سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کان، آمریکا به سودان برای امضای نهایی توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فشار وارد کرده است.

این فشارها به سودان پس از آن صورت می‌گیرد که خارطوم به دلیل اختلافات داخلی در حال عقب نشینی از توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این اختلافات به طورعمده میان دولت سودان، ارتش و مقام‌های رده بالا در این کشور آفریقایی بر سر لزوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و برخی از نهادها در سودان با این عادی سازی مخالف هستند.

همزمان با احتمال عقب نشینی سودان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آمریکا به سودان یادآوری کرده که به این کشور در دستیابی به ۱ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده دوران گذشته کمک کرده و همین موضوع عامل فشار از سوی واشنگتن به سودان شده است.

سودان یکی از کشورهایی است که از نتایج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و امضای توافق سازش راضی نیست و نسبت به این روند مأیوس شده است.

سال گذشته آمریکایی‌ها به سودان مشوق‌هایی را برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی وعده داده بودند و از جمله وعده سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بسیاری از پروژه‌های زیرساختی در سودان را مطرح کردند، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است و در حالی که سودان انتظار داشت جلسات متعددی با مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی درخصوص وعده‌های توافق سازش داشته باشد اما در این هشت ماه فقط یک بار «اِلی کوهن» وزیر سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کرد و هیچ نشست اقتصادی یا تجاری دیگری در سودان برگزار نشده است.

از سوی دیگر مردم سودان نیز از محقق‌نشدن وعده‌های دروغین توافق سازش ناراضی هستند، زیرا به اعتقاد آن‌ها روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا کنون نتیجه‌ای برای کشورشان در بر نداشته است.