شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ولیعهد عربستان#آل سعود#انگلیس

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد - کراپ‌شده

ولیعهد عربستان با خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس به دنبال تطهیر چهره زشت آل سعود در دنیا است.

به گزارش مشرق، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دو روز پیش پا به عرصه فوتبال گذاشت. شرکت سرمایه گذاری سعودی ها موفق شد بعد از رایزنی‌های مختلف در ۳ سال گذشته، در نهایت نیوکاسل انگلیس را خریداری کند.

* استارت پروژه تطهیر بن سلمان با فوتبال

حضور آل سعود در فوتبال انگلیس باعث انتقادهای زیادی شده چون محمد بن سلمان متهم اصلی در پرونده قتل جمال خاشقچی خبرنگار سعودی بود. در ۳ سال گذشته اتهامات زیادی علیه این مسئول بلندپایه سعودی در قضیه نقض حقوق بشر مطرح شده است.

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد

* شکست پروژه آل سعود در خرید آ.اس رم و منچستر یونایتد

بن سلمان برای تطهیر چهره اش با ابزار فوتبال، در ۳ سال گذشته تلاش زیادی کرد. وی ابتدا به دنبال خرید آ.اس رم در ایتالیا رفت. پیشنهاد نجومی بن سلمان برای خرید باشگاه ریشه دار ایتالیایی با مخالفت های شدید مواجه شد و پرونده قتل خاشقچی مانع از این انتقال شد و در نهایت آل سعود در خرید آ.اس رم ناکام ماند.

بن سلمان در دومین اقدام برای این پروژه بزرگ و تطهیر چهره اش به دنبال خرید منچستر یونایتد محبوب ترین باشگاه انگلیسی رفت. اما این بار نیز اتهامات قتل روزنامه نگاری عربستانی و جنایت هایش در یمن مانع این خرید شد و شکستی دیگر رقم خورد.

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد

* خودفروشی فوتبال انگلیس؛ نیوکاسل در سیطره دیکتاتور

شان انگل خبرنگار مطرح نشریه گاردین در این زمینه فوتبال انگلیس را به خودفروشی متهم است. این خبرنگار معتقدست نیوکاسل هویت خود را به یک حکومت دیکتاتور و ناقض حقوق بشر فروخته است.

اما نکته مهم این است که چرا بن سلمان هزینه ۳۰۰ میلیون پوندی برای خرید باشگاه نیوکاسل کرد. نهادهای حقوق بشر معتقد هستند این اقدام سعودی ها را با اصطلاح «ورزش شویی» مطرح کردند. آل سعود برای تطهیر چهره زشت خود در جهان در پرونده قتل بی رحمانه جمال خاشقچی و جنایت جنگی اش علیه یمن، این باشگاه را خریداری کرد.

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد

* رشوه و امتیازات گسترده برای خرید نیوکاسل

قطری ها و اماراتی ها سال ها پیش وارد عرصه ورزش شدند و هر کدام با خرید پاری سن ژرمن و منچستر سیتی توانستند موفقیت هایی را کسب کنند و به نوعی با ابزار ورزش و فوتبال، به کشور خودشان رونق دادند.

محمد بن سلمان برای باشگاهداری در فوتبال ۳ سال پیش اقدام کرد ولی با مخالفت های شدید سازمان های حقوق بشر و مقاومت دولت انگلیس نتوانست به خواسته اش برسد. طبق گزارش های رسیده، وی برای خرید نیوکاسل هزینه چندصد میلیون دلاری انجام داد تا رضایت سازمان لیگ برتر انگلیس را کسب کند و امتیازات ویژه ای به دولت انگلیس داده تا در نهایت همه را راضی کند تا این باشگاه را خریداری کند.

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد

* هواداران نیوکاسل منتظر دوران طلایی با قاتل خاشقچی

البته هواداران نیوکاسل به خاطر حضور مدیریت جدید خوشحال هستند چون انتظار دارند باشگاه آنها بعد از سالیان طولانی دوباره با هزینه های نجومی سعودی ها به دوران اوج برگردد.

اوج گیری پاری سن ژرمن و سیتی با مالکیت قطری ها و اماراتی ها به هواداران این تیم انگیزه داده تا این اتفاق نیز در باشگاه انگلیسی تکرار شود و به روزهای اوج برگردد.

* شرم ساری برای فوتبال انگلیس به خاطر آل سعود

خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی خبرنگار به قتل رسیده به دست آل سعود در واکنش به این اقدام سازمان لیگ فوتبال انگلیس به فروش نیوکاسل به بن سلمان، گفت: من هر روز و در هر فرصتی به دنبال عدالت در پرونده قتل جمال هستم. وقتی دیدم که انگلیسی ها با فروش نیوکاسل به آل سعود موافقت کردند، تعجب کردم. باید به حقوق بشر و به خودتان احترام بگذارد. انتقال مالکیت نیوکاسل به آل سعود مایه شرمساری است.

تطهیر چهره زشت آل سعود با فوتبال؛ نیوکاسل میزبان قاتل و دیکتاتور شد

در ۳ سال گذشته از قتل وحشیانه جمال خاشقچی به دست آل سعود شهرت محمد بن سلمان در دنیا به شدت خدشه دار شده و جنایت های این خاندان در یمن در سال های گذشته باعث شده تا بن سلمان برای تطهیر چهره اش وارد عمل شود.

بنابراین تنها دلیل خرید این باشگاه انگلیسی سیاسی است و می تواند بهترین ابزار برای تطهیر چهره آل سعود جنایت کار و مخصوصا بن سلمان پادشاه آینده این کشور باشد.

منبع: فارس