به گزارش برنا؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی  گفت: اول از همه این قهرمانی ها و افتخارات کشتی گیران را به مقام معظم رهبری و مردم عزیز ایران تبریک می گویم.

 او  ادامه داد: برای اینکه کشتی بتواند در رقابت های مهم جهانی و المپیک موفق باشد نیاز به برنامه ریزی دارد و یکی از کارها حضور در تورنمنت های بین المللی است.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اهمیت اعزام کشتی گیران به رقابت های بین المللی گفت: بعنوان مثال با توجه به تفاهم نامه ای کهبا فدراسیون صربستان داشتیم توانستیم یک ماه قبل تیم فرنگی را به مسابقات این کشور اعزام کنیم و علی اکبر یوسفی در آنجا توانست با کشتی گیر روس، مبارزه کند و نتیجه آن را در رقابت های جهانی با پیروزی بر وی گرفت. یا دیگر کشتی گیر روس که حریف کشتی گیر ما در دیدار فینال بود در آن جا کشتی گرفت و توانستیم کشتی های وی را آنالیز کنیم.

 او  ادامه داد: ما هرچقدر به مسابقات بین المللی برویم برای ما اتفاقات خوبی می افتد. در بحث نوجوانان و نونهالان با کشورهای همسایه از جمله داغستان، قرقیزستان، گرجستان و ... رایزنی و صحبت خواهیم کرد که کشتی گیران را به آنجا اعزام کنیم. در بحث بزرگسالان نیز فدراسیون آمریکا رسما دعوتنامه به ما داده که اسفندماه مسابقه تیم به تیم دردالاس با هم داشته باشیم و در این مورد هر تصمیمی که وزارت ورزش بگیرند ما عمل می کنیم. اما برای ما بسیار مهم است که کشتی گیران ما در تورنمنت های مهم بین المللی و مقابل کشتی گیرانی کشورهایی که ما از آن ها عقب هستیم قرار بگیریم چراکه برای ما مفید است.

دبیر در مورد نقش رسانه ها در اطلاع رسانی افتخارآفرینی کشتی گیران گفت: از رسانه ی ملی خیلی مممنونم، زحمات شبکه سه، شبکه ورزش، رادیو، تمامی خبرگزاری ها و جراید و فضای مجازی که به ما کمک کردند، قابل تقدیر است. و کلا از هرکسی که برای کشتی می نویسد، واقعا ممنونم و شما مطمئن باشید این توجه باعث می شود که کشتی ما خیلی بیشتر دیده شود.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: فدراسیون یک  دغدغه بسیار مهم در مورد بحث کاهش کشتی گیران دارد و امیدوارم که دوستان ما در استان ها باشگاه ها را باز کنند، مدیران کل اجازه بدهند تا کشتی گیران بیایند در سالن ها و تمرین کنند، وقتی بالای 60 درصد مردم واکسینه شدند و کرونا کاهش پیدا کرده چرا نباید تمرینات شروع شود. چشم به هم بزنیم کمتر از دو سال دیگر باید سهمیه المپیک بگیریم و سه سال دیگرنیز در المپیک حضور پیدا کنیم.

او ادامه داد: استانداران و فرمانداران به باشگاه ها رسیدگی کنند. من در مازندران گفتم که دریای خزر چقدر برای شما عزیز است، کشتی هم باید برای شما عزیز باشد، باید به باشگاه ها برسید و محل تمرینات باید تمیز، بهداشتی و با امکانات لازم باشد. چراکه  کشتی مزیت رقابتی ما است و دیدید که بچه های ما چه دلاوری هایی در نروژ کردند.

دبیر گفت: ما برنامه طرح توسه نوشتیم اما در المپیک یک طلایمان  نقره شد. ولی اینجا جلو افتادیم اما این موضوع باعث نمی شود که از برنامه خارج شویم و خدا نیز به ما در این راه کمک خواهد کرد.

او اظهار داشت: من از تمامی مربیان زحمتکش و مربیانی که در رده پایه در باشگاه ها و شهرستان ها به کشتی گیران تمرین می دهند تشکر می کنم و من در کسب این افتخارات کمترین بودم و این یک حقیقتی است و واقعا این ها (مربیان) با جان و دل زحمت می کشند  و خدا لطف کرد ما امثال 700 نفر از این عزیزان را بیمه کردیم ولی امسال به دنبال این هستیم که تعداد بیشتری را بیمه کنیم.

دبیر در مورد عملکرد تیم های ایران تصریح کرد: کار مربیگری در تیم ملی مانند دوی امدادی است از زحمات غلامرضا محمدی ممنونم، اما پژمان درستکار از دوماه گذشته که آمد، روش کاری، تاکتیک و تکنیک های خودش را داشت و من از آقای بنا و آقای درستکار بسیار سپاسگزارم که تیم های آزاد و فرنگی ما را متحول کردند.

اوادامه داد: تیم آزاد ما واقعا سوم دنیا است اما برای رسیدن به مقام نخست و رد شدن از تیم های روسیه و آمریکا 2 سال زمان می خواهیم، اما در فرنگی تیم ما بسیار خوب است و به نظر من واقعا قهرمان دنیاست.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه بودجه کشتی تناسبی با افتخارات کسب شده توسط آن ندارد گفت: من خواهش دارم از مجلس و نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه که به ما کمک کنند البته از آن ها ممنونم که در یک مرحله به ما کمک کردند و امیدواریم که این کمک ها بیشتر ادامه پیدا کند. واقعا چقدر می خواستیم هزینه کنیم که همچنین شادی در جامعه تزریق بشود و کشتی سرمایه گذاری است و هزینه نیست. و دیدید که با کمترین هزینه این کار انجام شد.

او ادامه داد: امیدوارم که نگاه ما نسبت به همه ی ورزش ها مثبت باشد و هرچه در ورزش های آینده دار سرمایه گذاری کنند جواب می دهد. کشتی از 3 هزار سال گذشته در ایران مطرح بوده و هست و انشاء اله همیشه نیز مطرح خواهد بود.

دبیر با تشکر از مقام معظم رهبری بابت پیامی که به کشتی گیران دادند گفت: از همه ی مردم تشکر می کنم، چرا که ما نوکر مردم هستیم و انشاء اله که خدا و امام زمان (عج) نیز از ما راضی باشد.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: از همه ی مردم عزیزم بابت محبت هایی که داشتند تشکر می کنم، چراکه همه این بچه ها را دعا کردند و این قهرمانی ها مبارک همه ی آن ها باشد اما یک سوء تفاهم پیش آمده بود و آن انتشار یک فیلم داخلی و خصوصی بود که نباید در فضای مجازی پخش می شد، من با مخاطبم صحبت می کردم و وقتی می خواهم به یکی روحیه بدهم باید ببینم چه حرفی روی او اثر می گذارد. آن دو کشتی گیر عاشق امام زمان (عج) بودند و من از این طریق به آن ها انگیزه دادم، البته وظیفه من تبلیغ امام زمان است اما خدای نکرده قصدی از این کار برای اینکه سایر اقوام و هموطنان عزیزم با هر دینی که هستند ناراحت شوند نداشتم، چرا که می دانم مردم ایران از هر قومی، از هر استانی و از هر دینی هستند برای موفقیت ما دعا کردند و ما قدردانی آن ها هستم و در نهایت این افتخارات برای همه ی مردم ایران است.