شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#جدید#پلیس آمریکا

چالش جدید گریبانگیر دولت و پلیس آمریکا شد+جزییات

اداره پلیس سیاتل امریکا که پیشتر با چالش کمبود نیرو روبرو بود اکنون با چالش جدی‌تری مواجه است؛ به همین دلیل امکان اخراج حدود ۴۰ درصد از نیروی این اداره به دلیل عدم واکسیناسیون کرونا وجود دارد.

چالش جدید گریبانگیر دولت و پلیس آمریکا شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه دیلی میل، با توجه به ضرب‌الاجل تعیین شده ۱۸ اکتبر( ۲۶ مهر) برای واکسیناسیون نیروهای پلیس در سیاتل و هشدار نسبت به اخراج آنها، چالش‌های دپارتمان پلیس سیاتل افزایش یافته است.

تا دو روز پیش ۲۹۲ افسر پلیس مدارکی مبنی بر واکسن زدن ارائه نکردند و این در حالی است که ۱۱۱ افسر دیگر نیز منتظر این هستند تا ببینند درخواست معافیت‌شان در این زمینه تایید خواهد شد یا خیر.

اگر تمامی این ۴۰۳ افسر پلیس نتوانند تا ضرب الاجل تعیین شده واکسن کرونا بزنند و از کار برکنار شوند، دپارتمان پلیس سیاتل ۳۷ درصد از افسران خود را از دست خواهد داد  که ضربه ای فلج‌کننده برای این دپارتمان که پیشتر نیز با کمبود منابع و نیرو روبرو بوده، محسوب خواهد شد.

آدریان دیاز رئیس پلیس سیاتل پیشتر به افسران پلیس این دپارتمان هشدار داده بود تا از چند روز دیگر برای حضور در یک طرح اضطراری آماده باشند؛ طرحی که همه افسران پلیس باقی مانده در این دپارتمان باید برای پاسخ دهی به تماس های ضروری و نیاز به کمک آماده‌باش باشند.

از دهه ۸۰ تاکنون شمار نیروهای پلیس سیاتل به اندازه نیروهای فعلی تا این میزان کم نبوده است.

در ماه ژوئیه این مسئله افشا شد که دپارتمان پلیس سیاتل  دست کم ۲۸۰ افسر خود را از آغاز سال ۲۰۲۰ و به دلیل آنچه "فضای ضدپلیس" در این شهر در بحبوحه اعتراض های ضد نژادپرستی عنوان شد، از دست داده است.

وبگردی