شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#سایه

نگاهی به سه ائتلاف‌ مهم انتخابات پارلمانی عراق؛ جریان صدر، ائتلاف قانون و حکومت ملی/گزارش میدانی


نگاهی به سه ائتلاف‌ مهم انتخابات پارلمانی عراق؛ جریان صدر، ائتلاف قانون و حکومت ملی/گزارش میدانی

پنجمین انتخابات پارلمانی در عراق که البته عنوان زودهنگام را یدک می‌کشد، با رقابت ۲۳۵ حزب در قالب ۲۲ ائتلاف از صبح روز یکشنبه دهم اکتبر(۱۸ مهر) در سایه تدابیر امنیتی شدید آغاز شد و ساعت ۱۸ به وقت محلی پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بغداد، حدود 25 میلیون عراقی واجد شرایط رأی دادن بوده‌اند که به گفته منابع مسئول، حدود 21 میلیون نفر که کارت بیومتریک مدت‌دار و نیز کسانی که کارت انتخاباتی کوتاه‌مدت در اختیار دارند، می‌توانستند شرکت کنند.

250 هزار نیروی امنیتی و پلیس مسئولیت تأمین امنیت این دوره از انتخابات را برعهده داشتند.

 بنابر اعلام کمیساریای انتخابات عراق، 789 نامزد عراقی به عنوان مستقل، 959 نامزد در قالب ائتلاف‌ها و 1501 نفر در فهرست‌های حزبی در این انتخابات برای دستیابی به 329 کرسی پارلمانی به رقابت پرداخته‌اند.قانون جدید انتخابات، حداقل 83 کرسی پارلمان را برای زنان درنظر گرفته است. 951 نامزد زن در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از 230 حزب در این دوره از انتخابات پارلمانی که یک سال زودتر از موعد اصلی آن(سال 2022) برگزار شده است، در قالب بیش از 20 ائتلاف به رقابت پرداخته‌اند.

خبرنگار تسنیم در گزارشی از بغداد به بررسی سه ائتلاف و جریان مهم شرکت کننده در انتخابات زودهنگام عراق شامل جریان صدر به رهبری مقتدی صدر، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و ائتلاف نیروهای حکومت ملی به رهبری سید عمار حکیم پرداخته است که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.

 - جریان صدر

 

 

- ائتلاف دولت قانون

 

- ائتلاف نیروهای حکومت ملی

 

انتهای پیام/