شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#زائران اربعین

انتقاد کمیسیون امور داخلی کشور از مسئولان اعزام زائران اربعین

کدخبر: 446380
اقتصاد نیوز : سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور گفت: مسئولان وزارت کشور، ناجا، اورژانس، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی، ستاد اربعین، وزارت راه، صداوسیما، وزارت خارجه و هلال‌احمر توضیحاتی در این باره ارائه و به ابهامات پاسخ دادند اما جمع‌بندی کمیسیون آن بود که انتظار بیشتری از مسئولان برای پیگیری مشکلات زائرین اربعین وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه مسئولان اعزام اربعین انتظارات را برآورده نکردند از بررسی مشکلات پیاده‌روی اربعین در این کمیسیون خبر داد.

روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی،‌ در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 18 مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست گزارشی از برگزاری پیاده‌ اربعین سال جاری و نقاط قوت و ضعف آن قرائت شده و مشکلات آن بررسی شد.

وی افزود: ابهاماتی درباره باز و بسته شدن مرزها، نوع تردد زمینی و هوایی زائرین، قیمت بلیت هواپیما،‌ واکسن و تست PCR زائرین، خدمات‌رسانی به زائرین در فرودگاه‌ها و مرزها و میزان سهمیه ایران برای اعزام زائرین اربعین به کشور عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور گفت: مسئولان وزارت کشور، ناجا، اورژانس، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی، ستاد اربعین، وزارت راه، صداوسیما، وزارت خارجه و هلال‌احمر توضیحاتی در این باره ارائه و به ابهامات پاسخ دادند اما جمع‌بندی کمیسیون آن بود که انتظار بیشتری از مسئولان برای پیگیری مشکلات زائرین اربعین وجود دارد لذا پاره‌ای از توضیحات ارائه شده از سوی مسئولین مختلف کشور در حوزه اربعین قانع‌کننده نبود.

نجابت ادامه داد: تلاش‌های صورت گرفته مسئولین برای اربعین سال جاری مطابق انتظارات نبود به همین دلیل کمیسیون امور داخلی کشور این موضوع را برای رفع مشکلات پیگیری خواهد کرد.